Tuesday, August 19, 2008

MAKLUMAN: BloG yang baru dibuka sempena Pilihanraya Kecil Permatang PAuh.

Sekadar Untuk makluman semua, Bagi memeriahkan suasana "Alam Cyber" yang tidak kurang hebat penangannya bagi menghadapi PILihanraya Kecil Parlimen Permatang PAuh (P.44), terdapat beberapa blog yang telah dilahirkan bagi memaparkan berita dan juga gambar yang dibina khusus bagi pilihanraya kecil yang penuh dengan pelbagai cerita yang menarik...antaranya:-

1) www.p44.com.my
2) www.Permatangpau-p44.blogspot.com
3) www.tukartiub.Blogspot.com


TAHNIAH saya ucapkan pada mereka yang bersusah payah mengeluarkan keringat/usaha dan juga RM bagi membina laman web dan juga Blog... saya tahu ianya bukan mudah dan murah... Banyak masa dan belanja yang diperlukan untuk "maintain" blog tersebut...
Bawak bersabarlah , ada juga bloggers yg PRO BN katanya kita cakap sahaja yang cyber war ni penting tetapi tidak nampak usaha yang positif dan serius ke arah itu. Hm...sebagaimana yang saya selalu bagitau kwn2 saya yang lain.... kita kena mulakan sekarang.. Nak "up to the standard dengan orang yang dah menulis blog 3 tahun dulu mana sama dengan kita yang baru mula 3 bulan..." BUT AT LEAST SOMETHING..THAN NOTHING...right?" By the time PRU ke 13 kita akan melihat lebih ramainBloggers dari kakangan org BN,, insya'allah.

5 comments:

Anonymous said...

Oleh Mawar Berduri

Saya sebagai ahli puteri di Bakri merasa begitu tertekan sekarang atas apa yang berlaku kepada salah seoarang ahli kami semasa sedang berkempen untuk Kamaruddin Suratman Calon BN Dun Sg Abong, Parlimen Bakri Johor.

Harapkan pagar, pagar yang makan padi. Itulah yang berlaku kepada ahli puteri yang bernama Saadah kerana telah di CABUL kehormatan oleh orang kuat calon sendiri yang bernama Abas di dalam kereta semasa dalam perjalanan untuk berkempen dari rumahnya di Kg Kelantan Muar ke Tmn Perdana Muar.

Kami mengharapkan supaya dalam suasana kempen Pillihanraya, Calon dapat menyelesaikan masalah ini dengan sebaiknya, malah dia pun "sama-sama naik" dan menyerahkan kepada anak buahnya untuk menyelesaikan masalah ini, sedangkan kami berhempas pulas berkempen untuknya.


KLIK UNTUK BACA DENGAN JELAS

Ingatkan Kak Anum sebagai ketua Puteri UMNO Bahagian Bakri dapatlah mempertahankan anak buahnya, malangnya Saadah telah diberi amaran supaya tidak menghebahkan ataupun membuat laporan polis. TIdak cukup setakat itu Saadah telah dituduh yang bukan-bukan seolah-olahnya dialah yang menggoda Abas pula.

Saadah juga telah dipecat dari Puteri UMNO dan namanya telah dibuang dari keahlian Puteri. Saya tidak tahu apakah lagi yang akan berlaku selepas ini. Siapakah lagi yang dapat membela nasib kami sekiranya perkara seperti ini berlaku kepada kami hanya semata-mata mahu menyelamatkan maruah seseoarng individu.

Kami ingin menekankan disini bahawa ahli Puteri masih lagi mempunyai maruah dan harga diri, bukannya menjadi alat pemuas nafsu.

Saya harapkan ahli Puteri di luar sana terutamanya di Johor agar berani memperjuangkan dan mempertahankan hak dan maruah kita. Diharapkan kepada Kak Noraini yang berada di Parlimen Parit Sulong dapatlah menjengok kat kami di sini.

Bersama ini disertakan laporan polis yang telah dibuat oleh Saadah. Saya tuliskan semula laporan yang telah dibuat Saadah untuk kita semua mudah membacanya kerana susahnya laporan ini hendak dikeluar.

Mawar Berduri
Ahli Puteri Bakri

Laporan Polis yang di taip semula :-

"Pada 27/2/2008 jam l/kurang 9 malam saya telah menaiki m/kar yang menjemput saya dirumah alamat di atas untuk pergi ke bilik gerakan umno di tmn perdana muar. Dalam kereta tersebut saya bersama 2 lagi lelaki salah seorang daripadanya bernama Abas dan dalam perjalanan ke tmn perdana Abas telah menghulur tangannya seperti mahu bersalam kepada saya yang duduk di belakang dan saya menyambut salam tangannya dan kemudian abas telah meraba-raba bahagian peha saya dan sehingga menyentuh kemaluan saya. Saya berkata kepada Abas sekiranya masih meraba saya mahu terjun dari kereta. Kemudian saya telah mengadu perkara tersebut pada Abang Dolah iaitu pemuda umno tetapi Abang Dolah beritahu supaya tidak membesarkan isu ini dan tidak menghiraukan aduan saya. Saya juga dapat tahu nama sudah tiada dalam senarai puteri umno. Ketua Puteri umno bahagian nama Anum juga ada memberi amaran supaya saya tidak beritahu perkara tersebut pada orang dan membuat laporan polis serta menuduh saya yang bukan-bukan. Saya tidak berpuashati dengan tindakan Abas yang mencabul saya. Inilah laporan saya."

Anonymous said...

barang di ingat dlm politik apa2 saja boleh jadi...walaupun membunuh so...berhati2lah...

orang pakai baju ameno semua baik2 belaka,tapi orang pakai baju pkr belum tentu org pkr...

orang pakai baju ameno tak pukul orang tapi orang pakai baju pkr(PR) akan dimangsakan...ingat eristiwa batu buruk...

Hasbullah Pit said...

kena taruk "http://" kalau nak guna "link to this post"

emy said...

tq Sdra Sebol....

perjuanganku said...

kesian cerita mawar berduri

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...