Sunday, August 17, 2008

Jurufoto dipukul, Puteri Umno diraba REf: MAlaysiaKini

Jurugambar kumpulan Akhbar New Straits Times Press (M) Bhd (NSTP) dan seorang jurugambar agensi berita asing cedera dipukul sekumpulan penyokong parti politik sewaktu proses penamaan calon bagi pilihanraya kecil Parlimen Permatang Pauh hari ini.Menurut laporan Bernama, jurugambar NSTP itu dikenali sebagai Mohd Sairen Mohd Nafis, 26, dan manakala jurugambar agensi asing itu dikenali sebagai Halim Berbar.

Mohd Sairen memberitahu pemberita bahawa kejadian itu berlaku pada jam 1.30 tengah hari tadi, ketika beliau sedang merakamkan gambar petugas BN dalam kenderaan pacuan empat roda.Tiba-tiba, katanya, dia diserang oleh 30 orang yang memakai baju-T parti PKR."Mereka menarik saya sehingga terjatuh dari pacuan empat roda," katanya sambil menambah dia ketika itu, sedang berdiri di atas kenderaan tersebut untuk mengambil gambar."Mereka kemudiannya mengheret saya kira-kira 15 meter sebelum tumbuk,terajang dan sepak di bahagian kepala, kaki, tangan dan badan saya," katanya.

Beliau berkata, kejadian ngeri itu berlaku kira-kira 10 minit sebelum beliau dibantu oleh Halim yang turut dipukul.Bagaimanapun, kedua-dua mereka berjaya diselamatkan oleh pihak polis yang menyedari kejadian itu, katanya.Beliau cedera di bahagian tangan dan badan serta kehilangan kamera digital yang bernilai RM15,000 yang dipercayai dilarikan oleh kumpulan terbabit.

Sementara itu,Bernama juga melaporkan bahawa ada penyokong parti politik yang didakwa mengambil kesempatan meraba sekumpulan ahli Puteri Umno dan tidak cukup dengan itu, meludah mereka.Kejadian yang berlaku kira-kira jam 10 pagi itu, hampir mencetuskan pergaduhan di antara penyokong kedua-dua parti tetapi keadaan tegang itu dapat dikawal oleh pasukan polis yang bertugas.Ketua Puteri Umno, Datuk Noraini Ahmad mendakwa, sekumpulan lelaki yang memakai baju-T PKR serta membawa bendera parti itu telah meraba punggung beberapa ahli Puteri Umno semasa melalui belakang mereka.Apabila ahli Puteri memarahi mereka, kumpulan lelaki itu telah meludah ke arah mereka menyebabkan ahli Puteri terbabit melaporkan insiden itu kepada polis yang membawa masuk anggota Unit Simpanan Persekutuan (FRU) untuk mententeramkan keadaan, katanya.

"Kumpulan lelaki yang meraba dan meludah jentera Puteri Umno itu tak gentleman langsung. Mereka (lelaki) sepatutnya kena hormat dan melindungi golongan wanita, bukannya melakukan perkara tidak senonoh," katanya.

MES:

bIAsalahtu......Diorang memang kurang ajar sikit bab-bab ni.Tak tau macamana nak hormat orang perempuan.Apa perasaan Si mamat2 PKR ni kalau budak perempuan (macam ahli pu3 kami) yang kena tu adik diorang/ anak ke, Girlfriend ke atau mak diorang?...
Takleh pikir ke diorang ni? Dulu masa pilihanraya Kecil Anak Bukit kot....Si Orang PAS tunjukkan "ANU" nya kat budak PU3....isk,,....isk....isk.. Terperanjat adik2 PU3 tu.. Yelah tengok bende yang x sepatutnya sebelum sampai waktu..huhuhu.
apalah nak jadi.. Agaknya mamat2 PKR yang buat mende macam tu memang desperado kot... memalukan PARTI PKR je..Dan Juga tidak dinafikan Memalukan Calon PKR, Abg Anwar Yang "Pelewat"...
Susah bila ada mahkluk tuhan kat muka bumi ni yang tidak tahu nak menghargai dan menghormati Orang Perempuan...sebab tu lah kejadian pukul bini, dera anak, rogol anak...rogol budak kecik..,me"lewat" banyak berlaku.. Dah tuh bila kejadian macam ni meningkat dan banyak berlaku kat negeri2.. Pandai pulak salahkan pemimpin,salahkan UMNO, salahkan kerajaan....tapi apa yang berlaku hari ni dah sah2 lah dari kalangan penyokong parti PKR.. jadi cuba jawab sikit...ni nak salahkan sama?.....aiseh....Lu pikirlah sendrey....!!!!

12 comments:

Ang Nua Lee Wat said...

Waaaa..
ini menyokong Alwal LAhim manyak nganas wooo...Slupe Alwal nyuga..olang lelaki mun lia mau liwat loo...
lengok selmua mnyokong Alwal ale makai lopeng Alwal..Sampai yitu macam aaa..lia olang munyer falatik sama yitu Alwal..makai nopeng wooo..
Yitu mengnyokong Alwal..talak yotak munyer olang..Slupe Alwal nyuge..Bolo munyel olang..
Lengok ale ngambar menyokong Anwal manjat mokok pun ale..slupe KeLA lalam Wutan..manjat-manjat..kasi malu sama satu lunia ale nengok..

pemerhati sepi said...
This comment has been removed by the author.
pemerhati sepi said...

Pakai baju T - PKR kemudian buat kecoh sume orang boleh cik kak oiii..
tolong bukak biji mata.. mata kasar sering tertipu.. mata hati sering membantu..

Tak ingat kes Puteri UMNO Muar semasa PRU 12..di cabul dalam kereta orang umno..
kemudian dipecat akibat buat laporan polis.. tuduh pulak dia yang gatal cuba menggoda..

Tolong le puteri umno.. jangan jadi pulak nenek kebayan umnongok pulak

pemerhati sepi said...

to ang nua lee wat..

tolong jangan rosakkan bahasa melayu..
sudah jelas parti ko nih merosakkan orang melayu..

pemerhati sepi said...

Perlakuan lucah Puteri di Permatang Pauh dikesali

Mohd Nor Yahya | Foto Nasir Sudin
Sun | Aug 17, 08 | 1:40:49 pm MYT
IPOH, 17 Ogos (Hrkh)

- Tindakan anggota Puteri Umno membuat laporan polis kononnya ada orang merabanya dianggap sengaja dilakukan bagi menutup perlakuan lucah mereka.

Semasa perarakan calon semalam ada di antara mereka yang menunjukkan perlakuan lucah dengan menunggeng punggung dan bermacam-macam lagi.
Gelagat dan tingkah laku anggota puteri dan pemuda Umno dirakam jurugambar media biar pun perkara itu cuba disembunyikan media elektronik.
Mengulas perkara itu, Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, anak-anak muda dalam Umno cuba mempersendakan Dato' Seri Anwar Ibrahim, biar pun dakwaan kes itu masih dibicarakan di mahkamah.
"Anak-anak muda dalam Umno telah dipengaruhi pimpinan mereka seolah-olah mahu menghukumkan Anwar. Mereka sengaja berniat jahat kerana di Malaysia seseorang itu tidak boleh dianggap bersalah sebelum mahkamah memutuskannya.
"Bukan cara untuk kita membuat kempen begitu. Ini merupakan seolah-olah serangan peribadi yang tidak sepatutnya berlaku," ujar beliau ketika ditemui di muktamar hari ini.
Menurutnya tindakan mereka ini seolah-olah telah membuat hukuman sendiri terhadap Anwar dan ia merupakan satu tindakan jahat.
"Saya berharap Pakatan Rakyat tidak mengikut rentak mereka dalam membuat serangan peribadi. Jangan cepat melatah dengan kempen mereka," katanya lagi.
Malah kata beliau pernah berlaku d zaman Rasullullah saw, baginda mengadakan acara bergusti dengan ahli gusti Arab, Abu Dardar di mana katanya dia tidak akan menerima Islam kecuali baginda dapat mengalahkannya.
Akhirnya Nabi Muhammad saw menyahut cabaran tersebut dan baginda menang sehingga Abu Dardar memeluk Islam.
"Ini menggambarkan Islam boleh berada di mana-mana keadaan. Begitu juga di Permatang Pauh. Oleh itu kita tetap memberi sokongan padu kepada Anwar.
"Semoga kemenangan Anwar akan membuat perubahan yang jelas di Dewan Rakyat nanti," ujarnya.
Biar apa halangan pun kata beliau PAS tetap menyokong Anwar di Permatang Pauh. - mj _


sila copy dan paste http dibawah untuk melihat gambar betina gatal puteri umno dan pemuda umno

http://www.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=16492&Itemid=1

pakatanrakyat said...

aku sokong dgn "pemerhati sepi" agaknya "MAS ERMIEYATI BTE HJ SAMSUDIN" ini buta mata & buta hati menulis blog dia yang langsung tidak tahu faktanya. agaknya GRAD dari kampung sebab itu layak jadi puteri umno sahaja.tunggu la bila umno hancur, baru terheggeh2 nak masuk PR..poodah!!

Malaysia said...

pemerhati sepi said...
to angnua leewat(Anwar Liwat)..

tolong jangan rosakkan bahasa melayu..
sudah jelas parti ko nih merosakkan orang melayu..macam perli Anwar jerr...

Saya sokong pemerhati sepi..
walaupun dia penyokong setia Anwar..tetapi kenyataannya keras dan tajam walaupun dalam bentuk SINDIRAN terhadap pemimpin agungnya angnua leewat(Anwar Liwat)..supaya jangan merosakkan bahasa melayu...dan jelas parti angnua leewat(Anwar Liwat)ini merosakkan orang melayu..

pemerhati sepi said...

To malaysia..

Buat kau jangan pakai nick malaysia buat malu jer.... selagi hukuman tak jatuh jangan ko pulak yang memandai-mandai jatuhkan hukuman dan tuduhan.. kau ingat sumpah budak gay tu boleh pakai ker.. ntah-ntah kau pun terlibat tak dalam konspirasi nih.. insaf ler.. tuduhan tak der jangan nak memandai.. peliwat (yang belum sah liwatnya) dan si PEMBUNUH yang nyata telah berlaku (boleh elak pulak pi mahkamah) mana lebih teruk.. pikir-pikirkan.. renung-renungkan.. jangan terus jadi BODOH

si lembik's said...

saya sudah berapa kali terlibat dengan PR Kecil..yang paling memberikan kesan apabila saya bersama group kami ( semua dikepung ) ketika membuat menjaga keselamatan..kami dihina dan dicerca dengan perkataan yang keji dan nyaris dipukul..kami memang tiada senjata dan paliing kuat pun ada hanset..mereka suma siap ngan kayu..syukurla dapat disuraikan oleh Ketua kampung, jika tidak tak tahula macam mana..

berbalik pada isu di Muar pada PRU 12, masih ingatkah lagi stori yang membabitkan beberapa ahli puteri umno yang dicabuli oleh ketua mereka...jangan dilupa dan sepatutnya cerita ini sudah dimuatkan didalam arkib UMNO dan Barisan nasional..

Untuk rakan-rakan dari puteri UMNO, peliaharalah pergaulan dan batas-batas kamu diantara lelaki dan perempuan..banyakkan berdoa agar terpelihara dari segala kekacauan dari manusia yang bertopengkan syaitan..moga Allah bukakan pintu hati kamu untuk mencari perkara yang hak dan batil..salam perjuangan

lankarim said...

Emy,

dulu rumah emy dekat rumah saya. Nice to see u. Cuma tak sangka emy join Umno. Anyway... kalau emy percaya dengan apa yang emy lakukan please teruskan....

Pasal puteri Umno kena raba... susah nak cakap pasal orang ramai sangat... cuma saya akui yang penyokong PKR terutama yang muda menjerit-jerit keatas puteri umno yang lalu tepi Maktab tempoh hari.

Tolong nasihatkan jugak kepada geng-geng puteri umno yang tunjuk punggung kepada penyokong PKR. Atau pun puteri Umno biasa nuat macam tu atau diajar buat macam tu... ok see u again

fair said...

salam ..

bagi saya, siapa2 pun boleh raba. kita mana la tahu sapa yg raba. dan yg raba tu offcourse la kena dihukum.

selagi tak tahu sape yg buat, kita tak bleh menghukum. salagi tak dibuktikan bersalah, sepatutnya kita jangan menghukum.

kepada puteri2 UMNO, dengarlah kata2 emy ni .. pakai yg sopan .. dan yg penting menutup aurat ...

kepada mereka yang meraba tu ... jga la kelakuan tu sikit..

http://fairuzhafeez.com/v1/2008/07/17/rasakan-ko-anwar-hero-bela-rakyat-kunun/

Anonymous said...

tolonglah buat fitnah byk2 lagi.. supaya cepat sikit umno padam !!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...