Showing posts with label Puteri Umno Malaysia. Show all posts
Showing posts with label Puteri Umno Malaysia. Show all posts

Wednesday, November 30, 2011

aku kena PAU...eh eh eh...

tahun ni memng aku x dapat ke Perhimpunan Agung Puteri UMNO dan UMNO  disebabkan aku baru je jejak  hari ke 18 (ALASAN!!).  Sebenarnya mmg dah nak pi dah pun, dah pakat dengan SUK Pu3 Negeri aku si Rita yang aku nak ke kl pagi ni (29.11.2011) , baju , kain semua dah siap tapi bila cik Somi pulang dalam jam 1.30am pagi tadi dia kata dia terlupa bawak tudung pink aku..aiseh...ni rumah mak mmg xde stok tudung pink sebab semua tudung2 aku dah hantar ke laundry before bersalin lagi..sampai la ni x kutip lagik..isk isk... jadinya kubincang bebaik dengan cik Somi, ini semua ada sebab, nak jadikan cerita suruh aku duduk rumah diam2...sbb belum cukup hari.. waaa waa waa...(walhal tahun 2004 aku rasa mcm ni jugak kurang 20hr aku dah ke PAU PU3. ) hmm...so aku juz dok rumah jelah jadi pemerhati dari jauh...hukhuk hukk...
(credit pic: to Umno-online.com)
haa..ini semua perwakilan dari bahagian aku..PU3 Bahagian MAsjid TAnah... Dari hujung yang  senyum Lebor tu Hasnatul adibah (PSU), Kak MArina Rasol (naib Ket Pu3 Bahagian), Asmah Ali ( Penyelaras Dun Ayer Limau) , Chepah (penyelaras Dun Tanjung Bidara) dan si comeii (ajk pu3 bhgn dari Kuala Linggi). credit to bro Sulaiman ALi yang tangkap gambar ni tru Iphone dia....

tis year, pun kecoh jugak sebab lisa surihani datang ke Perhimpunan Agung Puteri...santekk and someii sangat dia ni kan... sopan dan ayu jek...takyah nak seksa2kan diri pun tetap nampak cantik....
credit to MJ Atam (ku pinjam gambar dr FB nya)


Erm, alhamdulillah PAU PU3 dah pun melabuhkan tirainya dengan selamat dan jaya. Kali ni dikhabarkan yang jurucakap dari negeri2 agak skema..takde kedengaran lagi dah nyanyian (Kecuali Melaka), dendangan pantun dan seloka yang mengusik jiwa... ada tu ada lah..tapi kurang!!! Rupanya dah diberi peringatan untuk tidak berbuat demikian..awat jadi lagu tu cheq? tadi aku sempat jugak berFB dan bertwitter..adalah my super duper senior satu sekolah dulu dok komen bout pembahas pu3 yang kena diberi kursus public speaking...

hmm..aku taknak kat apa selain dari bersetuju dengan senior aku tu lah... mmg betul, puteri kehilangan  eh kekurangan jurucakap yang bagus2... sebenarnya kita ada, cuma disebabkan kekurangan latihan dan kekurangan pendedahan yang buatkan kita nampak begitu bermasalah dengan jurucakap ni.

Apapun, tahniah diucapkan buat YB Dato Rosnah Abd Rashid Shirlin serta kepimpinan...(kawan-kawan aku jugak semua tu...) yang telah bekerja keras bagi memastikan PAU kali ini berjalan dengan jayanya..

Haa , lupa plak salah sorang wakil MT ke PAU PU3 kali ni is our beloved YAB Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri MOhd Ali Rustam.. jadi dia lah yang telah jadi wakil MT berucap. STEADY SIR!!


Wednesday, April 22, 2009

BARISAN BARU PEGAWAI PERGERAKAN PUTERI UMNO MALAYSIA

Salam, semalam 1 mesyuarat khas Pergerakan Puteri Umno Malaysia telah diadakan bertempat di tingkat 38 Pwtc, K.L. semalam juga menyaksikan pengumuman perlantikan pegawai-pegawai Puteri Umno Malaysia yang baru . tahniah diucapkan kepada YB Dato Rosnah , Ketua Puteri UMNO Malaysia yang telah mempengerusikan mesyuarat puteri Malaysia dengan semangat dan karisma yang baru.
Berikut adalah nama Pegawai yang telah diberikan kepercayaan dan tanggungjawab untuk memastikan kejayaan Puteri bersama barisan Exco nnt:-

Penolong Setiausaha: Azita Abd Rahman (dulu Ketua Puteri Negeri Pahang)
penolong Bendahari: Dr.Wan Norashikin (dulu Ketua Puteri Umno Perak)
Ketua Penerangan: Nordiana Shafie (dulu Ketua Puteri UMNO Terengganu)

setiausaha Kerja: Radin Kartini

Ketua Puteri UMNO Malaysia akan mengumumkan barisan Exco yang akan mengetuai Biro serta Ketua Puteri Umno Negeri-negeri setelah Mesyuarat Majlis Tertinggi Jumaat ini yang akan dipengerusikan oleh DSN (Dato Seri Najib)hmm..ada juga tdengar2 akan melibatkan perubahan Pengerusi Badan Perhubungan....
Kita tunggu dan lihat sahajalah.

Sunday, November 2, 2008

189 BAHAGIAN PUTERI SUDAH BERMESYUARAT. BAKI MENJADI REBUTAN BAGI PENCALONAN KETUA PUTERI MALAYSIA..



Sekali lagi naib ketua Puteri Umno, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin dan ketua penerangan pergerakan itu, Datuk Shahaniza Shamsuddin memperolehi pencalonan yang sama banyak.Hari ini mereka menambah pencalonan dan masing-masing memperolehi 61 pencalonan sehingga lewat petang tadi.

Rosnah mendapat pencalonan tambahan hari ini dari bahagian Teluk Intan, Perak dan Pulai, Johor.Manakala Shahaniza pula memperoleh pencalonan dari Temerloh dan Sungai Siput.Seorang lagi calon, setiausaha pergerakan Bibi Sharliza Mohd Khalid mendapat pencalonan tambahan dari bahagian Kota Bharu dan Tampin.Berikutan itu, beliau sehingga ini memperolehi 24 pencalonan.

Manakala pengerusi tetap Puteri bahagian Petaling Jaya Utara Ida Rahayu Mohd Noor berjaya memperolehi dua pencalonan yang diperlukan untuk layak bertanding jawatan ketua pergerakan itu.Hari ini beliau mendapat pencalonan yang diperlukan itu dari bahagian Kulim-Bandar Baharu.

Pengerusi biro keahlian pergerakan itu, Datin Ismalina Ismail masih kekal dengan 30 pencalonan, Ketua Puteri Pulau Pinang Azlina Mehtab Mohd Ishaq (10) dan ketua Puteri Terengganu Senator Nordiana Shafie (1).Sebanyak 189 bahagian Puteri telah bermesyuarat setakat ini.

Sumber:-Malaysia Kini

MES:
Dah hampir ke penghujung bab pencalonan. Tahniah kepada sahabat-sahabat yang telah berjaya mendapatkan pencalonan sebagai Ketua Puteri Malaysia. Walaupun ianya hanya memerlukan sahaja pencalonan bagi melayakan diri sebagai calon Ketua Puteri Malaysia, saya yakin kali ini pemilihan Ketua Puteri Malaysia amat menarik dan akan menyaksikan saingan yang amat mantap. Masing-masing mempunyai kehebatan tersendiri, prestasi kerja yang baik dan nilai kepimpinan yang tinggi.Saya ambil kesempatan di sini untuk mengucapkan selamat bekerja dan selamat meneruskan perjuangan dalam kempen anda semua. Cuma dalam waktu yang tinggal 142 hari ini sebelum menjelangnya Perhimpunan Agung UMNO ini, sukalah saya mengingatkan kepada diri saya dan juga kawan-kawan... Walaupun Pemilihan dijadualkan tahun hadapan, ada yang beranggapan bahawa ini masa yang terbaik untuk berkempen habis-habisan. Tetapi, kita mestilah peka dan juga mengambil kira apa juga masalah ahli dan juga masyarakat di sekeliling kita...Janganlah kita jadikan pemilihan ini sebagai alasan untuk kita tidak memperjuangkan nasib rakyat dan juga nasib ahli-ahli yang memerlukan bantuan kita. Pihak pembangkang sentiasa memerhatikan kita dan menunggu sahaja masa untuk kita buat kesilapan dalam kealpaan kita.(pantang silap sikit...,biasalah "Gajah depan mata tak nampak, yang nampak Kuman jauh di seberang sana..") Jadi...sama-sama kita kerja dan teruskan perjuangan dengan penuh semangat setiakawan....

Saturday, September 20, 2008

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...