-inilah hidupku,catatanku.. utk kehidupan yang amat mencabar ni.... Kita perlu warnainya..corakkan ia... dan jaganya...-
Showing posts with label gambar. Show all posts
Showing posts with label gambar. Show all posts
Tuesday, February 19, 2013
MARCH SURPRISE...
SALAM ..
LAMANYA TAK JUMPAA..... update2 aje terus lambang dacing ni kan.... harusss lah kan.
Ahamdulillah..hari ni dah pun hari ke 19 dalam bulan Feb..
Tak lama dah lagi kita nak tempuh bulan Mac pulak.
Makin Hari makin sibuk...
almaklumlah nak raya kan...
BAnyak yang saya nak share....sebab terlalu banyak perkara yang berlaku.
Baik manis dan juga pahit...
Apapun, saya tau dan saya harap kita semua akan teruskan kehidupan kita ini dengan penuh sifat sabar dan bersangka baik serta positif,insyaallah..diberkati walau apapun yg berlaku
. amin.
Jumpa lagi nanti.
Monday, December 19, 2011
TIPS NAK BUAT MAJLIS AQIQAH DAN BERENDOI ANAK
- salam to all.... it's monday blues haaaa.., already 2am but i couldnt sleep .(ptg td dah tdo lama daaa)...sunyi betul rumah ni... goshhh...tetiba plak aku jadi
penakut..heheheh - aku nak citer pasal nak buat majlis aqiqah anak dan nak buat majlis cukur jambul...
![]() |
| tomeiiinyer!!rasa mcm nak gigit2 budak ni!!! |
- mak aku yang beriyer2 benar..sekali 3 cucu dia nak buatkan.ikutkan aku nak buat lambat lagi... iyelah aku betul2 habis pantang 24hb ni..mak pun nak buat 24hb ni...tak apalah. kita ikutkan aja kehendakorang tua kita. aku ni anak yang baik tau... ( ngeeeh...betul tak mak? abah?....)
- kejap nak tumbang kambing..kejap nak tumbang lembu...haku punn naik konpius...xapa mak..xapa..kita ada masa lagi nak buat keputusan...hehehe..
- aku plak teringin apa?...aku teringin nak naikkan anak aku buai..n berendoi...come on laaa wa tak pernah dapat pengalaman tu..wa nak la rasa..tengok kat blog cantik2 buaian n mini pelamin diorang...
- betul..cantik cantik.... TAK CAYE? ...isk isk... tengok bawah...
![]() |
- ni semua dari Melaka punya owner (except gambar yg paling atas)..aku x tau apa nama companynyer..tapi pagi ni jam 2am ni aku telah sms kat semua owner tanya samada free x 24hb buaian ni untuk disewa...
- kalau ada rezeki si hasif, Umairah dan Afiq..dapatlah merasa naik buaian chantekk ni haa..( mintak-mintaklah dapat...)
TIPS PENTING UTK ADAKAN MAJLIS AQIQAH ANAK DAN CUKUR JAMBUL
- haa..mula2 nak tau nak aqiqah apa? kambing ke lembu...? Harga seekopr kambing lebih kurang RM700-850. Seekor lembu pulak lebih kurang RM1800-2800 (ikut saiz ler..). Kalau anak lelaki kenalah 2 ekor kambing, kalau anak perempuan 1 ekor aje. Tapi kalau aqiqah lembu boleh dapat 7 bahagian... (lagi untung laa, apapun..bincang bebaik ye suami isteri...mak bapak....menantu mak mertua...).
- Hubungi kumpulan marhaban - pstikan anda cari kumpulan marhaban yang baik dari segi bacaannya.. sebab ini penting beb..
- Bincang Menu Makanan apa untuk jamu para tetamu ( nak katering ke nak masak sendrey ke, nak bungkus ka..nak makan kat rumah kita je ke..takleh bungkus ke..haaa bincang bebaik..)
- kalau teringin nak buaian berendoi macam aku..jangan ikut aku..!! lagi 5 hari nak majlis baru terkial-kial nak sewa buai...dah takde masa dah ni... patut u all boleh survey buai mana yang cantik, yang berpatutan ke,mahal ke...haa semua boleh dicari cuma petik aje di hujung jari.....
- hadiah @ cenderahati apa nak berikan utuk tetamu...Bajet?
- baju baby? nak pakai kan dia baju tido cotton ke?
tak senonohatau baju melayu utk anak lelaki..baju gaun /kurung comei utk baby girl...tomeiiinyerrrrrr!!!! - Bincang jugak hal nak cukur jambul baby ke x..sebab..cukur jambul tu xde dalam ajaran agama islam. itu adat sahaja.(menurut ustaz Razak di kampung aku..) Yang afdal kita lakukan ialah dengan mengusap kepala baby dan doakan baby itu perkara yang baik2 aja..
- Cameraman.../ kamera jangan lupa!!! abadikan saat yang berharga ni dengan gambar yang baik dan cantik.kalau nak amik gambar sendiri, pastikan kamera ada bateri..(hhu..penah terjadi pada aku..) takpun baterinya FULL. tentukan manusia mana nak pegang kamera tu.. kalau ada bajet lebih sikit, panggilah jurugambar bertauliah utk amik gambor tu...
- P.A System: iyelah kang terjerit2 pulak makcik marhaban tu haa... takut orang kat dapur tak dengar diorg bermarhaban... jadi meraban je terus kang....isk isk isk
aku rasa cukuplah tu ek..aku pun dah tak dapat berfikir dah nih...aku dah ngantuk... NITE!!! zzzzzzzzZZZZZ.....zzzzzz
Tuesday, December 6, 2011
LANGGAR PANTANG ?
salam..
- wah !!hari ni dah hari ke 25 aku berpantang.... masih lagi berstokin, dan mengenakan baju panas panjang..dan berbengkung heee.... :) (disiplin padulah tu...ahaks!!).
- dari kelmarin aku x dapat nak update blog sebab tetikus aku (mouse laa) rosak, dah terbarai dibuatnya.almaklumlah ramai sangat yang mengguankan pc ni..jadi sampai tercabut tetikus aku...hahaha... so, aku agak mati kutu jugak sebab x boleh nak layari internet..kalau tidak , aku akan berada di hadapan PC ni kalau my lil munchkin tu tido...
- disebabkan oleh perasaan yang tidak boleh tahan dan membuak2 untuk melayari internet..jadi aku
terpaksa.. aipp...hihh , aku telah ke Melaka, kononnya nak mencari tetikus dan USB Card reader. Walhal, kat Lubok China boleh beli..(adalah dalam 7minit kalau naik kereta). - aku mintak izin cik Somi dulu tau..n mak nak berkeluaran ni...Cik Somi pun bg green lite...cuma aku kena hati2 pesannya,...dia lebih memahami isteri dia ni..ahahahaha..thank you by...yahuuuuuuuu!!!!!!
- Jadi destinasi aku ialah ke Jaya Jusco baru.( kat Melaka ni ada 2 Jaya Jusco baru. Orang selalu merujuk kepada Jaya Jusco Lama yang terletak di Ayer Keroh dan Jaya Jusco Baru terletak bersebelahan dengan Tesco depan Taman Cempaka. Walaupun kedua kasut aku tertinggal di dalam kereta. kereta pulak cik Somi bawak keje..huhuh...so, aku sarung je apa yang ada kat rumah mak. guess What..aku pakai selipar jepun bersama stokin. Tapi disebabkan stokin aku tu hitam, selipar pun hitam so nampak macam sepadan laa...(
Perasan!! LoL....) . baju sejuk panjang pun tidak ku lupa...setia bersama... - jadi aku tidak lah langgar pantang ..... ngeh ngeh ngeh.....
- Antara barang-barang yang aku
terbeli....eh eh..
| inilah rupa bentuk tetikus yang aku beli dengan harga RM25 hengget... |
| yang ini pulak USB card Reader..pun sama harga RM25 hengget...(kedai yang sama!) |
pastu aku ke ke kedai Mother care... memang best sebab banyak benda yang aku suka ada kat sana.... tapi sebab semua dah ada , aku pun teringat Hafiy punya puting dah agak berzaman... so aku nak gantikan dengan puting baru...my fav brand: MAM.. memang bagus sangat!!
| ni saiz paling besar.. RM24.50 utk 2 puting... (ceh...ini baru puting) apo nak buekkan...dah anak serasi yang ini kan... |
| last sekali, aku membeli bahan bacaan untuk memotivasikan diri..hahaha, dan bagi menghilangkan kebosanan duduk di rumah agar tak langgar pantang lagi dengan berkeluaran & merayau-rayau di Jaya Jusco. |
- erm..pastu aku makan mushrooom soup kat papa john.. wooo sedap sungguh..alamak!! sorilah beb aku lupa nak amik gambar mushroom soup tu sebab sedap sangat sampai terlupa!!hihihi... tapi itu adalah kali peratam aku makan kat situ... kira oklah , staff pun very friendly... tempat makan pun kira ok sangat selesa dan tak ramai orang...lenkali boleh ajak anak2 dan cik Somi makan kat situ lah...
- habis makan aku ke UITM kampus bandar...jumpa cik Somi kat kedai....sebelum aku balik ke rumah...Cik Somi rupanya tengah jumpa "che Din" kami punya so called agent insuran merangkap kawan sekolah hubby.. dia dok discuss pasal our lil Munchikn "hasif" punya insurance coverage. KAmi memang 1 family amik insurance dengan Che DIn. insurans apa? ...Prudential. why prudential?... ntah lah, sebab aku dari mula2 kerja dah serasi dengan prudential then our agent "Che Din" ni pun ok.. benda yang baik , apa lagi..teruskan jelah!!
- jadi itulah citer aku pasal semalam ... alhamdulillah, aku selamat sampai ke rumah ...(nasib baik x bentan...sebab apa?..sebab aku telah mengambil langkah2 berjaga...dari segi aspek keselamatan dan kesihatan..) hahahha....
iyolah tu nyah!!!!!!! :p ok babai.....
Monday, November 29, 2010
Persiapan Majlis Berkhatan GB4B Paya Lebar (SokBa) dengan GB4B Kwsn Masjid Tanah.
walaupun majlis dah berjalan..tapi saja je upload gambar nak share dengan shbt2 semua....
| uda(my adik bongsu) pun tolong hias skali.... |
| bunga manggar ni jaga elok2...penat kami kumpul duit beli ni....... |
| tadaaaaaaa......... dapat baju lagi...kaler oren tu......... (sori abang long.. ini baju untuk registered members jaa.....hihihhi ) |
| bakal belia SOKBA yang pun sama2 membantu... menceriakan suasana menghias lori.. (esoknya nak dikhatankan......hmmmm) |
| apo kono ekau jang........... |
to all my jawatankuasa belia cawangan SOKBA yang telah bertungkus lumus membantu membuat persiapan ni kak emy ucapkan terima kasih byk2... BERGERAK!!!!!
Thursday, June 17, 2010
SUKMA 2010....
aLHAmdulillah,
walaupun bertugas masa pembukaan rasmi SUKMA 2010 ...ke sana-ke sini , tapi sempat juga saya berlari ke tempat duduk anak2 dan suami..join kejap dengan diaorang... baru sambung duty balik...
Teringat masa tengok SUKOM 1998...masih solo lagi, tengok dengan my beloved 11th batch UKM Law Faculty.... yang ni SUKMA pulak... tengok dengan anak2.....akan datang kalau masih lagi Bernafas di maka bumi Allah ini dapat lah tengok SUKOM @ SUKMA...maybe masa tu dengan cucu cicit pulak la kot...insyaallah...
semoga kita semua dipanjang umur...dimurahkan rezeki...ameennn
Tuesday, May 25, 2010
MUSIM TENGAH LAKU..........
saya nak share dengan sahabat semua yang sejak 2,3 menjak ni....perniagaan apa yang paling laris rasanya kedai kek antara jawapannya. Mana taknya, lepas hari ibu, Hari Guru.. Lepas ni pulak nak sambut hari Bapa pulak kan?...dah la sekarang musim mesyuarat cawangan..jadi ramai yang ambil kesempatan menempah kek untuk menyambut Hari IBU di setiap cawangan....
Tapi pengalaman saya membeli kek untuk sahabat, dan apa juga keraian yang nak disambut...masalah yang timbu selalunya dari segi design yang tak semenggah...rasa yang ntah apa-apa... n beratnya yang tidak mencapai kehendak kita. tapi harga...masyaallah..
Saya pun ada juga teman2 yang buat kek hanya dari rumah dan mempunyai blog untuk memasarkan kek mereka..dan hasilnya..phuh!!! HEBAT!!benar2 hebat lah, jadi di tengah2keheningan pagi ni...saya nak promote sahabat blog saya yang baru saja sudi untuk membuat kek choc.moist dan kek cawan untuk saya walaupun masa dah suntuk dan beliau sedang bercuti..... (TQ Hawa...TQVM...)really appct it very much ..
Tengoklah kek dia.....



Nak tau macamana nak order? hmmm...jom ke http://www.pertmuffins.blogspot.com
blog owner: Cik Hawa....
Tapi pengalaman saya membeli kek untuk sahabat, dan apa juga keraian yang nak disambut...masalah yang timbu selalunya dari segi design yang tak semenggah...rasa yang ntah apa-apa... n beratnya yang tidak mencapai kehendak kita. tapi harga...masyaallah..
Saya pun ada juga teman2 yang buat kek hanya dari rumah dan mempunyai blog untuk memasarkan kek mereka..dan hasilnya..phuh!!! HEBAT!!benar2 hebat lah, jadi di tengah2keheningan pagi ni...saya nak promote sahabat blog saya yang baru saja sudi untuk membuat kek choc.moist dan kek cawan untuk saya walaupun masa dah suntuk dan beliau sedang bercuti..... (TQ Hawa...TQVM...)really appct it very much ..
Tengoklah kek dia.....
Nak tau macamana nak order? hmmm...jom ke http://www.pertmuffins.blogspot.com
blog owner: Cik Hawa....
Monday, November 24, 2008
Gambar Sekitar Demo 23/11/2008.
Saya bersama Puteri Dun Lendu saya, Liza MArsita...
Sahabat-sahabat saya yang bersemangat...almaklumlah..ini kali pertama pengalaman mereka menyertai demonstrasi..
Tetap bersemangat...kat belakang mereka ada lagi ramai tapi masih segan nak tunjuk "muka".
Saya sedang membuat laporan polis di Balai Polis Kuala dengan ditemani oleh Marina Rasol, Naib Ketua Puteri UMNO Bahagian Masjid TAnah dan Marina MAnap iaitu Ketua Penerangan Puteri Bahagian.
Saturday, October 25, 2008
Saturday, September 20, 2008
Majlis Berbuka Puasa Puteri Umno Malaysia bersama Anak Yatim dan Anak PDK.
Sunday, August 31, 2008
ESOK PUASA..
.jpg)
Hari ni kami masak lemang dan rendang daging. Tapi rasanya byk2 tahun, tis time around, lemang yg dimasak memang best! Lembut, lemak n bestlah. Kat dalam gambar ni my bro yg paling kecik 'uda'. Saja nak buli dia before dia belayar ke mumbai n houston minggu ni. To all , selamat berpuasa. Sama2 kita jaga makan dan ibadah sepjg bulan puasa ni k. Ok.? Ni saya dan family dlm pjalanan ke tesco, nak beli barang dapur.. Wassalam.
Tuesday, August 26, 2008
ANALISA PETIU UNDI MENGKUANG DAN PETIUNDI TELUK WANG SERTA LWTAN YAB KETUA MENTERI MELAKA .



Pun turut hadir yang datang melihat keputusan pengundi yang keluar mengundi adalah Datuk Musa. Masing-masing tengah sibuk arahkan para K10 utk all out untuk keluarkan pengundi supaya keluar mengundi..
Gambar terkini Suasana Pengundian di Parlimen Permatang Pauh.
Monday, August 25, 2008
AKTIVITI PERTANDINGAN MEWARNA KEMERDEKAAN KANAK2 PETIUNDI MENGKUANG BDAN TELUK WANG
Pertandingan yang turut dihadiri oleh YB Dato Noraini Ketua Puteri Malaysia, YB Rosnah, YB Nolee Penyelaras Aktiviti yang sungguh komited dalam setiap tugasan yang diberikan.Terima kasih saya ucapkan kepada puteri saya yang telah banyak membantu dalam persiapan pertandingan ni. Khususnya kepada Asrina dan mazlina, jENTEra Pu3 Melaka,kak faizah kpu3 bUKIT mERTAJAM dan jentera serta Pu3 Permatang Pauh yang turut sama memberikan yang terbaik...




Sunday, August 24, 2008
Monday, August 18, 2008
GAMBAR MANGSA PUTERI UMNO YANG DIKASARI SEWAKTU PENAMAAN CALON PERMATANG PAUH
Berikut adalah gambar yang saya dapat dari www.masterdedah.com , mangsa adalah seorang ahli Puteri UMNO bernama Rohana. Dari gambarnya saya melihat agak teruk juga beliau dikasari.Bila saya tunjukkan gambar ini kepada suami saya dia kata " eh! ini betul kuat ditarik bajunya.."(hanya sekadar pandangan seorang suami saya yang dulu juga bekas wartawan di NSTP).



Buat sahabat-sahabat jentera dan kawan2 PUteri dan An-Nisa @ lebih senanglah..macam ni kepada semua sahabat-sahabat saya dari kalangan kaum HAWA, yang datang untuk membantu di Permatang PAuh, saya nasihatkan anda semua supaya:-
1) Jangan jalan berseorangan...Jalan dalan berkumpulan.
2) Pastikan juga hp anda ada no telefon Polis dan juga apa jua no telefon Pihak Keselamatan.Dan Juga No.Tel.Bilik Gerakan(Tapi yang paling penting...HP kena lah ada kredit..camana nak telefon kalau telefon masuk air).
3) Belajar Menjerit dan menendang dengan tepat..(saya boleh ajar..saya ada Black Belt kaler Biru huhuhh)ala...boleh lah ajau sikit-sikit...Tapi kalau you all nak lebih ilmu bab ni kena tanya MAntan Ketua Puteri UMNO "Dato AZA"..haa..dia memang terror..huhuh..Tapi you all kalau boleh janganlah tunjuk berani bila mereka provoke.Orang PKR suka benar provoke kaum lemah macam kita ni.
4) Pakai baju yang sopan. Tapi kalau boleh pakai seluar supaya senang lari.
5) Kalau apa-pun yang berlaku...jangan lupa buat laporan POLIS. AMbik gambar. Kena ada Bukti Beb...
susah kita nak berhadapan dgn PKR ni..they r very good in propaganda. ada kawan saya sms saya PKR ni katanya PKR ="PARTI KUAT RABA" . saya tersenyum je bila dapat sms ni..tak tau nak setuju ke tak..diam jelah kan..
Gals out there..take care of urself.. Ingat tau pesanan penaja kat atas tadi...
Kita hanya mampu sekadar memberi nasihat dan peringatan...(uish..takutnyer ...)
Buat sahabat-sahabat jentera dan kawan2 PUteri dan An-Nisa @ lebih senanglah..macam ni kepada semua sahabat-sahabat saya dari kalangan kaum HAWA, yang datang untuk membantu di Permatang PAuh, saya nasihatkan anda semua supaya:-
1) Jangan jalan berseorangan...Jalan dalan berkumpulan.
2) Pastikan juga hp anda ada no telefon Polis dan juga apa jua no telefon Pihak Keselamatan.Dan Juga No.Tel.Bilik Gerakan(Tapi yang paling penting...HP kena lah ada kredit..camana nak telefon kalau telefon masuk air).
3) Belajar Menjerit dan menendang dengan tepat..(saya boleh ajar..saya ada Black Belt kaler Biru huhuhh)ala...boleh lah ajau sikit-sikit...Tapi kalau you all nak lebih ilmu bab ni kena tanya MAntan Ketua Puteri UMNO "Dato AZA"..haa..dia memang terror..huhuh..Tapi you all kalau boleh janganlah tunjuk berani bila mereka provoke.Orang PKR suka benar provoke kaum lemah macam kita ni.
4) Pakai baju yang sopan. Tapi kalau boleh pakai seluar supaya senang lari.
5) Kalau apa-pun yang berlaku...jangan lupa buat laporan POLIS. AMbik gambar. Kena ada Bukti Beb...
susah kita nak berhadapan dgn PKR ni..they r very good in propaganda. ada kawan saya sms saya PKR ni katanya PKR ="PARTI KUAT RABA" . saya tersenyum je bila dapat sms ni..tak tau nak setuju ke tak..diam jelah kan..
Gals out there..take care of urself.. Ingat tau pesanan penaja kat atas tadi...
Kita hanya mampu sekadar memberi nasihat dan peringatan...(uish..takutnyer ...)
Labels:
gambar,
Penamaan Calon,
Pilihanraya Kecil,
Puteri UMNO
Subscribe to:
Posts (Atom)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)