Showing posts with label pandangan emy. Show all posts
Showing posts with label pandangan emy. Show all posts

Tuesday, December 7, 2010

Tak Perlu Takut andai benar....



semalam kita digemparkan dengan kes Dato'Seri Dr.Mohamed Khir Toyo yang dihadapkan ke mahkamah atas tuduhan yang melibatkan tanah dan banglonya.  Tapi saya nak merakamkan ucapan Syabas buat beliau kerana berani menrangkan melalui tulisan beliau di blognya : jengah sini.. (banyak lagi tulisan yang boleh dibaca dan ditimbang-timbangkan..)

Pada aku, Tak perlu takut kalau  benar bagai apa yang dikata.....bukan lah sebab dia pemimpin UMNO, aku sokong, tidak....tapi  inilah masanya untuk kita buktikan bahawa Kerajaan BN Tidak pilih bulu....dan tidak menggunakan kuasa yang ada untuk melindungi sesapa sahaja yang berkepentingan...
hmm..pada sesapa yang dah dapat macam2 info dalam dunia tanpa sempadan ni..haaa elok2 lah baca dan timbang sendiri, semuanya  mengikut fakta... BUKAN AUTA..

sabau ajelah....

Monday, November 8, 2010

kalau macam tu, bukan anak jantanlah!!!!!!

Pagi tadi berbagai mesej yang saya terima berkenaan dengan Zaid yang telah ,menarik handbrek sebelum berakhirnya pemilihan parti bagi jawatan Timbalan Presiden. Antara calon lain yang turut sama mengintai peluang tIMBALAN Presiden ialah Sdra Azmin Ali. (haaaa mesti dia tengah tersenyum besar dan sedang berangan-anagan nak meraikan sambutan beliau bakal ditabalkan Timbalan Presiden PKR yang baru.

agak2 apa kata gambar ni ek?

(gambar ni pun macam bagus je...macam tau-tau je aku nak tarik diri dari bertanding jawatan no.2...dan aku nak letakk kesemua jawatan yang aku ada dalam parti!!!!.)






katanya dalam blognya http://www.zaiduntukrakyat.com/ ( beliau salah catur...ermm baru nak rasa ke...)

“Saya ditawarkan untuk bergabung dengan parti ini di bawah kepercayaan bahawa saya boleh mempromosikan politik progresif, memelihara dan mengembangkan nilai-nilai politik berprinsip dan budaya yang saya anggap penting bagi perkembangan demokrasi dan tata pemerintahan yang baik di negara ini."

mes: ntah la zaid...
aku tak boleh nak komen banyak-banyak..kalau betul nak jadi pendekar dengan meninggalkan UMNO dan berjuang dalam PKR utk apa jua tujuan yang baik..seperti mana yang beliau nak...pada saya, beliau patut lakukan dulu dalam UMNO. tapi elok jugalah beliau meninggalkan UMNO. tidak sampai berapa lama bersama dengan PKR , kini merajuk pula dengan PKR .(mungkin x boleh nak meninggalkan PKR nanti oang kata asyik macam brahim Ali.lompat sana, lompat sini ,tinggal sana, tinggal sini..walaupun dalam hati sapa yang tau..kan?.hmmm adalah tu, ,.mungkin ada perancangan yang terdekat...kita tgk sajalah!!!

Treingat kata favourite kak aza, kalau takut dilambung ombak, jangan berumah di tepi pantai...kalau takut pada cabaran, jangan digelar diri pejuang....). Dengan sabotaj, karenah yang berlaku dan permainan kotor yang dimainkan oleh pihak tertentu yang mempunyai kepentingan poiltik di dalam PKR, Zaid kini menjadi mangsanya...hahahahahaha......sabau je lah nyah.......(kacau betul... kita baru je nak tengok kerancakan zaid dan kelantangan zaid dalam usaha untuk membetul kan PKR yang tak berapa betul tu....) ..kacau betullah..
itu macam bukan anak jantanlah!!!

Wednesday, March 4, 2009

"MALUNYA AKU!!!!

Petang tadi saya ada urusan di Kota Metropolitan.Sambil menunggu makanan tiba utk mengisi perut yang kosong,Sempat saya buka "FAcebook" saya. Saya terima mesej dari sahabat lama saya sewaktu saya di Sekolah Tun Fatimah.Dia anak jati Perak. Dia rasa seungguh kesal dan malu atas apa yang berlaku di Perak.Yelah... katanya beliau bukanlah menyokong UMNO sebelum ini. Tetapi apa yang berlaku hari ini benar2 menacabar Institusi Raja Yang Berdaulat serta telah membuat keadaan Negara Dalam Huru Hara. Bekas MB Perak terang-terang menjadi boneka DAP. Sahabat saya menyesal menyokong PR sebelum ini yang turut sama mengaku yang beliau hanya ingin cuba-cuba.Akhirnya sikap cuba-cuba itu memakan diri.

katanya: "Bukanlah aku racist or what,Ipoh ni kan multiracial sikit..Ramai kawan Chinese, Indian tapinya org DAP ni memang tak lih dibagi KUASA!So apa nak jadi Perak ni..Malunya org Melayu..

MES:
Ntah la *u**L*, aku pun takut dengan apa yang berlaku. Cukuplah Nizar membodohkan diri dan PAS dengan menjadi alat dan juga pemuas nafsu serakah DAP. JAngan salah paham,...Nafsu terhadap tanah-tanah yang terbentang luas di Perak...(Yang lain saya tidak tahu....).Rakyat Perak kena sedar. Bijak dan Faham kenapa penting dan perlunya kita menolak Parti PR ini. Mana mungkin Parti yang melindungi Penderhaka Sultan kita biarkan terus bertindak sesuka hati. Apapun Pilihanraya 2 Bukit dan 1 Batang ini akan kita saksikan dan menjadi penerus kepada Pilihanraya yang adil dan Telus. BN akan terus memperjuangkan dan membela nasib Rakyat sejak dari dulu. Cuma saya mohon pada pucuk pimpinan Parti agar dapat memilih calon yang benar-benar layak serta dapat diterima oleh segenap lapisan masyarakat. Bukan hanya sekadar memenuhi kuota dan juga menjaga hati sesetengah pihak...

Pssst..: lagi satu, tahniah juga saya ucapkan pada YAB Ketua Menteri Melaka. Dalam kesibukan beliau sebagai Ketua Menteri dan juga sebagai calon Tmbalan Presiden UMNO, beliau telah pun persiapkan jentera untuk membantu di DUn Kuala Sepetang , Parlimen Bukit Gantang. Team Melaka akan ke sana dan mula bertugas pada 15hb Mac, 2009 ini. Jadi kepada sahabat-sahabat saya UNIT IT Melaka, selamat bertugas. Semoga cekal.Jumpa nanti di Bukit Gantang!!!!!

Monday, September 15, 2008

PERJUANGAN UMNO PENUH LIKU...dI tANGAN KITA PENENTU....wallahulam...

Assalamualaikum semua
Dah lama saya tak menulis. Maaflah. Modem saya yang rosak...memang betul-betul memberi kesan akibat dah lama tidak menulis dan membaca catatan di blog kawan-kawan. Ini pun saya menumpang kasih wi-fi di Old Taste Kopitiam. Dapatlah saya menulis dan maklumkan apa juga perkembangan yang terbaru.

Sebelum itu, petang tadi sempat saya bersama mengikuti Majlis Perundingan Belia Negeri Melaka 2008 yang telah diadakan di PUteri Resort, Melaka. YAng telah disempurnakan oleh YB Datuk Idris Haron. Ramai juga pemimpin belia yang hadir. Banyak juga agenda penting yang dibincangkan. Tetapi, saya tidak dapat tunggu sampai habis kerana saya mendapat panggilan penting. Mahu tak mahu, saya terpaksa keluar dari Majlis tersebut.

Berbalik pada cerita saya yang awal, dalam 4 hari ini macan-macam hal yang berlaku. izinkan saya menulis selanjutnya......

1)Bukan buta hati, bukan buta mata dan juga bukan pekak telinga.. bukan saya tidak nampak apa yang berlaku dan tidak peka terhadap apa jua yang berlaku. Tapi dalam hal yang berlaku dalam UMNO pada hari ini.Saya benar-benar rasa amat resah. Pada saya sesuatu perubahan yang drastik perlu dilakukan dalam UMNO dengan SEGERA!

2) Saya secara peribadi menyokong bahawa hak saya sebagai ahli dan juga sebagai mewakili kawan-kawan saya yang lain selaku rakyat Malaysia ...rata-rata.hampir kesemuanya meminta supaya pelan peralihan kuasa di antara PM dan TPM perlu dilakukan segera. Memanglah, bila kita cakap mulut....sapa yang nak percaya?.... waimah cakap ketua Puteri Negeri pun orang masih lagi boleh mempertikaikannya.....Sapa saya? Tak kisahlah. Cakap apa yang benar. Mesej dari sahabat-sahabat dan akar umbi perlu disampaikan....walaupun makan diri.

3) Jadi mingu lepas saya dan beberapa sahabat saya yang lain bercadang untuk menjalankan kajian soal selidik tentang apa yang berlaku tentang senario politik di negara kita. Tapi,khusus untuk orang muda negeri Melaka. HAnya secara rambang kajian dibuat terhadap orang muda melaka yang tidak kira latarbelakangnya.Pelajar? Pekerja kilang? Professional? Periaga? Orang susah...Orang kaya?.... semua ada..jadi maknanya, kajian soal selidik ini adalah mewakili suara orang Muda Melaka.

4) Ini sahaja usaha yang kami buat untuk menunjukkan bahawa kami cakap bukan sebarang cakap..tapi dengan bukti dan kerjarumah yang telah kami lakukan...

5) Kami orang muda perlukan nafas baru dalam UMNO dan juga Kerajaan BN. Bukan budaya yang boleh menjadikan kita ini semakin lemah dan dibenci orang. Bukan juga menjadi pemimpin yang tiada pendirian...dan menjaga hati semua orang. Tetapi menjadi pemimpin yang sensitif dengan tuntutan rakyat. Buat kerja dan laksana tanggungjawab baik dengan pendekatan yang terbaik serta boleh diterima oleh segenap lapisan rakyat.

6) Pilihan terletak pada semua ahli UMNO.Kita memikul tanggungjawab yang besar untuk memilih dan menetukan masa depan UMNO terletak di tangan semua ahli UMNO sekarang. Saya? Dah tentu saya sayangkan PArti dan saya sayangkan Presiden Parti. Tapi, Sayang saya pada Parti Lebih. Jadi saya minta maaf Presiden Parti.... Rakyat dah lama bersuara....KITA KENA BERUBAH...

7) Saya tidak mahu akan datang kawan-kawan dan saudara mara saya menyalahkan saya nanti kerana tidak membuat keputusan yang betul sehingga mengakibatkan UMNO tidak akan hidup dan mekar lagi....Beban pada saya selaku Ketua Puteri UMNO Melaka menyampaikan suara hati anak muda , puteri UMNO Melaka...Mungkin ada sahabat saya yang lain tidak bersetuju dengan saya.Terpulang.........

Saya serahkan segalanya pada ketentuan ILLAHI. Saya dah berusaha, saya dah cakap, saya dah sampaikan pada yang sepatutnya.....Saya tidak akan berhenti..saya akan terus bercakap... dan menulis.

mes:
teringat saya semalam sahabat UMNO Dewasa (bukan tua)ada yang menegur saya kerana katanya saya dah berubah sebab dulu tak macam ni. Saya cakap Inilah saya, cuma dulu saya banyak melihat..tak banyak cakap ,hanya banyak menyimpan di dalam hati...Tetapi sekarang tak boleh lagi.......
apa yang tidak betul, apa yang tidak kena...saya perlu sampaikan.... semoga saya diberikan kekuatan....insyaallah
orang pun dah nak tutup kedai..jumpa lagi..wsalam.... selamat bersahur!!

Wednesday, September 10, 2008

AHMAD ISMAIL DIGANTUNG 3 TAHUN.

Akhirnya UMNO membuat keputusan menggantung keahlian Ketua UMNO Bahagian Bukit Bendera Datuk Ahmad Ismail selama 3 tahun. Ini bermakna, pada pemilihan bahagian kali ini Beliau tidak boleh menjadi Ketua UMNO Bahagian walaupun Beliau telah menang tanpa bertanding.Beliau juga tidak boleh memegang apa jua jawatan di dalam parti selama tempoh 3 tahun itu. Persoalannya samada cukup atau tidak hukuman digantung keahliannya selama 3 tahun itu berdasarkan kesalahannya yang telah cukup membuat kaum cina "JK" (JIWA KACAU).Serta adakah hukuman itu setimpal untuk memberikan pengajaran kepada ahli UMNO yang lain supaya jangan diulangi kesalahan yang dilakukan oleh Ahmad Ismail dan penyokongnya.

Cukup atau tidak,UMNO melalui mesyuarat yang telah dipengerusikan oleh YAB Presiden Parti telahpun memutuskan tempoh 3 tahun ini. Hormatilah keputusan yang telah dibuat ini. Semoga dengan kes Ahmad Ismail ini akan memberikan pengajaran khususnya kepada mereka yang memegang jawatan di dalam UMNO supaya berfikir sebelum bertindak . Pada pandangan peribadi saya juga saya rasa kita sebagai pemimpin perlu sentiasa mengawal anak buah kita supaya bertindak dalam keaadaan berhemah. Ini bagi mengelakkan sindrom" lebih kuah dari sudu" ini akan terus berlaku. Kadang-kadang anak buah lebih garang. Biasalah, nak menunjukkan rasa hormat dan juga rasa ingin melindungi ketuanya. kalau nak lindung pun biarlah berpada-pada, janganlah sampai mengguris hati dan perasaan orang lain dengan tindakan kita.

Oklah saya dah nak bergerak menuju ke kediaman Ketua Menteri Melaka. Ada majlis berbuka Puasa bersama YAB Presiden PArti ptg ini di sana dan malam ini pula beliau akan merasmikan Majlis Pertandingan Tilawah Alquran UMNO Melaka. Akhir kata,Saya ucapkan selamat berbuka puasa kepada semua.
wsalam.

Wednesday, September 3, 2008

Peranan Orang Muda Diperlukan dalam UMNO dan BN.

Saya amat tertarik dengan cadangan oleh Dr Wan Norashikin Ketua Puteri Perak di dalam usaha memantapkan lagi BN yang memerlukan perlaksanaan segera dilakukan. Barisan Nasional (BN) perlu membentuk satu pendekatan khusus bagi memberi lebih ruang dan peluang kepada golongan muda untuk bersama-sama dalam proses pembangunan negara.

Saya juga pernah membincangkan banyak kali perkara yang sama bersama sahabat-sahabat politik di dalam usaha kami menarik sokongan golongan muda terhadap UMNO dan Barisan Nasional (BN).Kerana apa yang berlaku kini ramai mereka yang cerah serta yang berbakat untuk diketengahkan sebagai pemimpin tidak diberikan ruang sepatutnya. Ada dicantas dan dihalang dari menyertai Parti ini.Ini penting supaya golongan muda ini merasai bahawa diri mereka dihargai bila suara mereka didengar.

''Kita dapati kini tidak berlaku proses penggantian yang sempurna kerana golongan muda terutama daripada kalangan profesional dan berkelayakan tidak diberi tempat yang sewajarnya dalam parti dan kerajaan untuk membolehkan mereka bersuara.''Apa yang penting ialah kita perlu membaca kehendak golongan ini sebelum membuat sesuatu keputusan yang jitu dan saya sebagai sebahagian daripada golongan itu dapat merasai sedemikian,"kata Ketua Puteri Perak...

Bagi saya, tua dan muda saling perlu memerlukan..gandingan serta kombinasi dari acuan yang baik akan dapat meghasilkan satu kesan yang mendalam. Cuma buat orang lama dalam Politik, saya tak salahkan mereka kerana mereka mungkin berpendapat bahawa anak muda perlu belajar dari bawah dan pengalaman dalam politik akan mematangkan mereka. Sikap sesetengah pemimpin muda yang ingin cepat naik, ghairah berebut jawatan menjadikan ramai pemimpn lama yang kecil hati, terasa hati dan trauma dalam mengambil orang muda dalam Barisan kepimpinan Mereka.Tapi saya yakin dan penuh percaya yang kita ini perlu bersangka baik, amalkan bermusyuawarah... dan insyallah kita akan dapat pemimpin yang dapat membantu apa juga perkara yang kita rancangkan demi kebaikan. Saya ada juga pengalaman di mana ada pihak yang cuba mengganggu Puteri bahagian saya. Bagi saya sungguh senang, sesiapa juga yang ingin menawarkan diri sebagai AJK Puteri Bahagian, dipersilakan. Saya tidak akan menyekat mana-mana pihak. Malah saya gembira dengan perubahan positif yang saya kira agak mendadak ini. kalau dulu, punyalah payah nak mencari calon menjadi AJK Puteri Bahagian. Kali ni pemilihan,ramai yang ingin jadi AJK.

Hmmm... cuma pada kawan-kawan puteri, nak jawatan ni tidak semudah yang disangka. Cuma pesan dari diri saya kurang pengalaman ini, sayajuga bermula dari bawah...kita kena kerja keras, komited dan bertanggungjawab terhadap amanah yang kawan-kawan berikan. Bukan hanya kerana inginkan "populariti"...( tidaklah sepopular mana pun ..). Dan bukan kerana nama. Tapi, kena faham apa yang diperjuangkan. Sekarang saya tegaskan sekali lagi...Kini bukanlah masa yang baik untuk UMNO dan BN. Ini masa yang agak sukar. Oleh itu pemimpin yang berjiwa kental, tidak mudah putus asa dan sikap ingin belajar itu saya perlukan dalam AJK saya nanti... Bodoh tidak mengapa asalkan ingin bertanya, Jangan jadi "bodoh sombong".... itu sakit nanti...
Kalau ada yang pandai, tapi ingin belajar serta hormat pada pemimpin...pun bagus juga.

aish...macam-macam kan.....

Thursday, August 28, 2008

BAHANG PENAMPAR KEPUTUSAN PILIHANRAYA KECIL P44 PERMATANTG PAUH.

Salam to all..

Saya hari ni cuti, setelah selesai menghantar anak ke sekolah bersama suami, saya singggah sebentar ke rumah adik.Nasib baik ada internet di rumahnya..bolehlah saya update blog...Kalau tak bosan jugak dibuatnya...huhuhhh

Izinkan saya mengulas sedikit tentang apa yang berlaku di Permatang Pauh...
Saya mengulas di sini ingin saya tegaskan bahawa ianya HANYA pandangan peribadi saya sahaja. Dan ianya tidak langsung berkait dengan sesiapa....

Saya sememangnya menjangkakan P44 ini akan menyaksikan kemenangan Anwar Ibrahim..Walaupun ramai juga sahabat2 dari Pihak lawan yang sms, telefon memaklumkan bahawa BN akan menang pada pilihanraya kali ini... itu saya anggap apart from dari strategi cywar mereka..Termasuklah bro.Sofi (ket.Penerangan PAS Melaka ) Bukan untuk rasa lemah semangat tetapi sebagaimana yang saya maklumkan kepada sahabat2 UMNO saya sewaktu saya melawat dari 1 petiundi ke satiu petiundi dalam Dun Penanti pada hari Pengundian.... Saya mendapat sumber berita dari dalaman PKR bahawa Petiundi Teluk Wang BN akan kalah walaupun berita serta rating yang dibuat dari Jentera BN mengatakan petiundi itu menang.Bila saya maklumkan kepada sahabat2 saya, mereka kata "Taklah...saya yakin kita akan menang di Petiundi Kita!". "saya bagitau balik....aish, cubalah berpijak di Bumi yang nyata"..

waktu itu juga saya sibuk mengambil gambar yang merakamkan pelbagai gelagat penyokong . Tapi gambar yang paling suka adalah gambar saya tangkap menggunka kamera telefon saya shja yang menunjukkan 5 orang kanak2 yang memakai topeng Anwar ibrahim. Tapi bro lembiks, ianya hanyalah sekadar topeng yang dipakai oleh anak-anak tumpang seronok yang tak tahu apa-apa.....Saya percaya mereka juga tak faham serta tak tahu apa juga perkataan yang dilaungkan termasu.."REFORMASI..DAN ALTANTUYA...mereka cuma diajar oleh ayah/mak/abg /kakak mereka....."

Jauh di sudut hati, saya sebenarnya bersyukur kepada ALLAh swt kerana telah memberi signal ini.walaupun pahit ditelan....serta sakit hati mendengar orang mengata yang bukan-bukan2 mengenai perjuangan UMNO ini di hadapan kita sendiri..Bukan hanya sekadar cakap di mulut sahaja, tetapi termasuk reaksi yang terpancar di MUka seolah-olah mereka ini amat marah marah dan benci dengan pemimin UMNO... Saya ambil kekalahan BN ini secara Positif.

Buat PUTERI UMNO, mulai kelmarin kita mempunyai tugas besar sebagai salah seorang ahli parti.Beban Berat terletak di bahu kita. We must be different dan tanya balik kepada nawaitu kenapa kita masuk UMNO. Berbalik kepada perjuangan yang ingin mamartabatkan bangsa ... jadi kita mestilah benar2 buat sebagaimana niat kita itu. Kedudukan serta pangkat yang kita ada, perlulah kita benar2 gunakan untuk membantu rakyat... Bukannya mengambil kesempatan di atas kedudukan politik....Jika dah diberikan kepercayaan untuk memgang jawatan , maka lakukanlah dengan bersungguh-sungguh.Apatah lagi bila ianya dipilih sendiri oleh perwakilan..Janganlah sahabat2 hanya ingin nama tapi tak buat kerja..Ingatan ini bukan untuk Puteri saya sahaja tetpi termasuklah semua..waimah jawatan yang dipegang hanya sebagai AJK biasa sahaja..

Tugas amat besar sekali menanti kita wahai sahabat2 PU3... pada saya apabila kekalahan BN di permatang Pauh, andaian saya, ianya sedikit sebanyak sekali lagi akan memperlihatkan "landscape"/ "Landslide" POLITIK UMNO Negara...Kalau Benar Kita Saya pada PARTI dan juga pada agama Islam kita, Maka kita kena benar2 menyayangi dan memenangi hati rakyat dan penyokong kita.. Tolonglah jangan hancurkan PArti kita ini...Sebagaimana saya maklumkan kepada salah seorang pemimpin tertinggi Negara kita semalam, "Saya tidak kisah kalau apa jua yang bakal saya lontarkan pandangan saya selepas ini mungkin akan menggugat diri saya sendiri, atau mungkin saya akan kehilangan jawatan saya..atau mungkin saya akan dipancung ...This is not the end of the day,kerana niat saya masuk PUTERI UMNO dari seorang penyokong PEMBANGKANG sejak saya dari tingkatan 2 lagi..bukan kerana pangkat , jawatan dan kekayaan.. (bukan saya riak..bukan saya angkuh..tapi saya sebenarnya juga takut apabila memikirkan nasib dan masa depan UMNo akan terkubur sekiranya kita sendiri tidak mahu berubah.....Kita kena kaji kenapa Rakyat menolak kita, kita kena kaji kenapa Orang Muda tidak mahu kita...".

Sekali lagi saya tegaskan..ini pandangan peribadi saya "MAS ERMIEYATI HJ SAMSUDIN".
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...