Monday, June 30, 2008

BAHANG SEMAKIN TERASA.....

Minggu Lepas, Jumaat : 27/6/08 saya telah menghadiri Mesyuarat Exco Puteri Malaysia. Turut hadsir ke mesyuarat kami adalah Setiausaha Agung UMNO Msia, iaitu Datuk Seri Tgku Adnan MAnsor... Penjelasan dan penerangan telah diberikan oleh beliau. Antara yang disentuh adalah mengenai status keahlian Puteri, Persidangan Cwgn2, Tataetika yang baru serta pemilihan yang akan datang..
Banyak juga yang telah beliau kongsikan bersama kami. Esp.pengalaman beliau yang lama di dalam UMNO. Yang baik kita jadikan teladan..... kan?

Tahniah juga ingin saya ucapkan kepada YB Rosnah Shirlin yang telah mengumumkan akan menawarkan diri sebagai calon Ketua Puteri UMNO Msia. Begitu juga dengan YB Dato Shahaniza Shamsuddin pun turut sama menawarkan diri sbg. calon KPUM. Yang lain2....mungkin belum sampai masanya utk umumkan... atau mungkin masih lagi sedang mempertimbangkan untuk menawarkan diri sebagai salah seorang calon KPUM. Dengar2 dalam 5 orang.. Tapi apapun... yang penting, bak kata Tgku Adnan... wpun masing2 bertanding, masih lagi boleh tidur sebantal dan sebilik.Turut sama menawarkan diri bagi jawatan tinggi pada hari tersebut adalah Nordiana Shafie, ketua Puteri Terengganu sebagai Naib KPUM.

Harapan saya kepada semua teman2.... kita dah lama melalui suka duka susah senang bersama.... masing-masing ada cara dan pendapat sendiri kenapa mereka ingin menawarkan diri bagi sesuatu Jawatan... Elakkan dari memburuk-burukkan orang lain...
Tetapi beritahulah kepada Orang Lain apakah kehebatan dan sumbangan yang boleh kita bawakan sekiranya kita dipilih.... Itu yang sewajarnya...

Tengahari tadi saya menerima panggilan dari suami saya yang mengatakan ada orang yang ingin bercakap dengan saya sewaktu beliau di restoran....
hmm..... ketua cwangan tut...MR.M rupanya.nampaknya beliau ingin menawarkan diri sebagai salah seorang calon yang ingin bertanding sebagai AJK UMNO bhgn ...Eloklah tuh.. saya rasa tak salah malah sesuatu yang sihat apabila ada orang yang ingin bertanding menyatakan hasratnya...(saya pun akan alami perkara tu..ahaksss.)
tapi saya mohon maaf kepada Mr.M kerana telah meng"interview" beliau.. bukan untuk menidakkan kebolehan beliau.... saya dah nampak beliau boleh bekerja.. n yet he delivered..saya tanya kepada beliau kenapa nak bertanding jwtan trsbt....dan sekiranya beliau menang sebagai AJK UMNO Bhgn,..dan diberikan peluang untuk memegang sebagai pengerusi Biro, maka apakah Biro yang beliau hendakkan?(pheh..Ketua Bhgn pun tak tanya gitu..sori Bos!)dijawab beliau, Biro Kebajikan.kerana....bla...bla...bla...(jwpan adalah rahsia..)Oklah tu...ada misi dan Visi bagaimana nak membantu masyarakat Melayu islam di Masjid Tanah... saya doakan beliau berjaya nanti... at the end of the conversation..sempat juga beliau kata kepada saya:
"oh emy... sampai hati kau nak interview abang ek....."... bukan macam tu maksud saya, tapi at least saya tahu apakah rasionalnya beliau ingin bertanding..
bukan untuk menidakkan keupayaan beliau... kerana saya tahu beliau boleh bekerjalah saya menyoal sedemikian rupa...

Makin hangat..makin panas.... sama-samalah kita buat yang terbaik.... jangan lupa..ini masih lagi waktu yang sukar utk UMNO memulihkan kembali kepercayaan sahabat-sahabat, keluarga dan orang ramai yang semakin pudar kepercayaan mereka bahawa UMNO lah yang mampu memperjuangkan nasib orang Melayu Malaysia...

3 comments:

ChengHo said...

sis,

masa untuk perubahan..

anti-wayang said...

jgn ubah byk sgt.....apa apa pun hidup datuk zaki kp putrajaya

bronaga said...

masa untuk kita berubah, biarkan akar umbi memilih ketua mereka secara telus tanpa sebarang campur tangan orang atasan, saya ambil kesempatan mengucapkan selamat berjuang puan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...