Saturday, June 7, 2008

TAHNIAH PUTERI KOTA MELAKA....







Pagi tadi saya ke PDK Sri Permata dulu, hantarkan makanan dan minuman bagi program gotong royong bersihkan PDK. Sampai2 di sana saya tengok S/U PDK saya dah pun tiba bersama suami.. memang mereka ni pasangan yang istimewalah..yang jugak telah lama bersusah payah dalam idea penubuhan PDK Sri Permata ni.... Maaflah sebab Saya tak dapat nak tunggu lama sebabnak ke KTIAM pulak.Nak mengiringi YB Nolee Ashilin exo Pu3 mSIa merangkap Peng.Biro Pendidikan Pu3 Msia yang akan dtg merasmikan Prog. Gerak Gempur Teknik Menjawab Soalan UPSR. Anjuran Pergerakan Puteri UMNO Melaka.
YB Nolee tiba bersama dengan 2 shbat exco saya yang lain :-IDAmoerni zakaria dan juga NOrhamizah TAhir...Wah hebat...bila kali pertama masuk ke dalam auditorium... saya tengok..sayup penuh dengan anak2 kecil.... yang kusyuk mendengar ceramah Motivasi yang disampaikan ole Dr Abdol Aziz, seorang perunding Motivasi dari AKEDEMI MINDA BSITARI(kalau sesiapa nak panggil dr ni..sila call 019-3706422).. Dr ni memang hebat..nampaknya adik2 tadi semua sukakan cara penyampaian yang agak berkesan....
Ketua Puteri saya Yaty yang jugak merupakan Ket.Penerangan Puteri Negeri Melaka bagitau dalam ucapan beliau yang kos utk melaksanakan prog ni mencecah ke 20ribu..Pheh..1 angka yang agak besar.. tapi dalam hati saya berkata..buat 20k itu satu pelaburan dan satu komitmen yang tidak ternilai dek mata kasar kerana saya yakin ianya akan terbalas melalui Keputusan UPSR 2008 ini nanti.
YB Nolee pulak dalam ucapan beliau memberi semangat kpda adik2 supaya belajar dengan bersungguh2.. dan tidak lupa juga hormat epada ibubapa dan guru.. Beliau juga menyuntik semangat adik2 dengan memaklumkan pada mereka yang beliau salah seorang belaks pelajar luar negara yang menuntut di Manchester iaitu tempat kelab bolasepak yang ternama dunia..iaitu MAnchester United.. Waaaa.......dengar adik2 tadi berbisik sesama sendiri....
Nampaknya prog Yaty kali ke-4 ni makin lama makin mendatangkan kejayaan...dari 170org pelajar tahun lepas yang mendaftar.. tahun ni 304 pelajar.. 1angka yang begitu memberangsangkan... semoga usaha Pergerakan Puteri UMNO Kota MElaka ini akan mendapat kejayaan... insyaallah.....
Harapan saya juga agar sahabat saya pengerusi Biro Pendidikan Puteri MAsjid TAnah(Suaida Shahardin) akan turut sama melaksanakan program baik seumpama ini... sekurang-kurangnya kita akan membuat 1 perubahan kepada anak bangsa di tempat kita kan....? insyaallah amin.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...