Sunday, July 20, 2008

MAKIN HANGAT...SEMUA ORANG TAK SENANG DUDUK....

Badan sangat letih, begitu juga dengan fikiran saya...Tapi mata ni tak boleh lelap...jadi saya ambik keputusan untuk terus berada depan laptop . Boleh jugak saya menulis apa yang ada di dalam hati...dan di dalam fikiran saya. Suami saya pun ada di sebelah.Dia ada menemani saya sambil khusyuk membaca suratkhabar #%R%#aH...Saya memang beli banyak suratkhabar yang melawan arus ..saja nak dapat informasi.... Saya dah baca suratkhabar #%R%#aH ni sejak saya berumur 14tahun.... hmm..jadinya dah 18 tahun saya dah baca surat khabar tu...
Ptg tadi sewaktu saya ke cwgn Air Hitam Darat ...sayang sekali Puterinya hanya ada 10 orang sahaja yang berdaftar. Belum cukup untuk menubuhkan Puteri Cawangan. Di Cawangan itu juga menyaksikan pencalonan buat Ketua UMNO Bahagian dibuat untuk Datuk Rahman dari Cwgn Sg Jernih. Pencalonan Ketua Pemuda pula buat Team Sdra HAsnoul Hisyam. Wanita pula kekal pada YB Latifah Omar.. Masa yang agak panas dan hangat... apa-apapun... Masa masih panjang.... Semoga semua pihak yang bertanding akan berkempen secara sihat......
Malam Tadi pula saya ke Cawangan KAk Marina, Naib Ketua Puteri Bahagian MAsjid Tanah. Cawangan dia Balik Batu mesyuarat hari ni. Puteri tak ada masalah, alhamdulilllah... Begitu jugak dengan yang lain di cwgn kak Marina nampaknya semua berjalan lancar... hah..lupa nak cerita, Sebelum sampai ke cawangan Kak Marina saya mendpat panggilan dari salah seorang Ketua Puteri dalam Melaka.., Agak mengejutkan apa yang saya dengar dari beliau. Sedih pun ada. I can't tell u guys apa yang berlaku...this is not the good time to reveal everything..tetapi kesimpulan yang boleh saya buat ialah apabila Sayap Puteri ini yang saya kira masih lagi bewarna putih... dan apabila kita corakkan mengikut warna yang kotor, maka lama-kelamaan ia akan menjadi tercemar juga. Sekiranya benar bagai apa yang disampaikan kepada saya, saya merasakan tidak sepatutnya hal ini belaku....Saya benar-benar simpati atas apa yang berlaku...
ntahlaaa...... phening..

2 comments:

zamspotte said...

Salam Kak Emi...

Semua yang berlaku itu adalah ujian dan dugaan dari ALLAH s.w.t untuk menguji sayap puteri agar teguh dengan perjuangan membela agama, bangsa dan tanah air...

Semua yang terjadi itu ada hikmahnya... Jadi, tekadkan hati dan teruskan perjuangan... Semua yang berlaku itu, hadapilah dengan senyuman... Semoga kita mendapat hikmah itu dengan penuh kesabaran...

*ijinkan saya linkkan blog akak kat blog saya yer... hehe

Abd Razak Moihedeen Parayel said...

Musim pemilihan kannnnn.... biasak la, org tu kata org ni.... org ni kata org tu..... apa yg depa kata lantak pi laaaaa.... sbb kekadang bila dok ckp pun siap tambah rempah ratus, toyu, garam, ajinamoto nak bagi ada 'umphh'.

Hang tau dak sis, hang tu org hebat, berpengaruh dan bule mempengaruhi..... tang ni chek takleh nafi..... tu pasai org dok cari hang bila tertekan atau takut atau nak mintak tolong.... dengan harapan hang bule la tegoq2 sapa2 yang bkenaan....

tapi jaga naaaa..... jgn sebarang tegoq.... kang tak pasai org kata hang tak demokrasi.... tapi chek tak risau pasai chek tau hang matang....

chek tgk ahli2 hang pun makin hari makin baguih, makin bijak, depa tau la apa yg terbaik utk masa depan depa..... biaq la depa pilih....

chek cakap pandai.... tempat chek pun sendiri belum tentu lepas... kui kui kuiiii.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...