Wednesday, July 30, 2008

SEHARIAN BERSAMA KETUA PUTERI MALAYSIA


Hari ni terasa betul letih.... Pagi saya ke Pulau Semut dulu . Hasrat di hati naklah tengok tempat yang YAB Ketua Menteri Melaka akan lawat tghri nnt. Baik survey dulu..kang senang kalau ditanya apa-apa hal nanti.Boleh lah menjawab....lama gak kami 3 orang dalam ladang kelapa sawit....sambil menanti yang lain utk dtg dan menunggu panggilan telefon dari Bodyguard CM. Jadi/x dia ke Pulau Semut..YB Datuk Idderis (Adun Lendu pun dah sampai)... Last-last CM Tak jadi ke Pulau Semut memandangkan beliau pernah pergi melawat kawasan tersebut.. saya pun apa lagi, rush lah ke Melaka...(Sempat lagi mencari contact lens..almaklumlah Rabun...huhuhuh)


Saya tiba bersama sahabat-sahabat Puteri dalam jam 3.15pm, cantik bangunan Perkeso.
YB Dato Timb Menteri Sumber MAnusia yang juga Ketua Puteri Malaysia tiba tepat jam 3.30pm sebagaimana dalam jadual... hmm.. She Looks so beautiful bertudung...
(Ayu nyer!!!!) Bila YB Menteri sampai program pun mulalah... saya ingat nak duduk bersama-sama dengan sahabat pu3, tapi saya kena duduk bahagian depan pulak.. aiseh.... Bosan-bosan..Selesai Majlis Pelancaran Bangunan Perkeso tu, diadakan pulak penyampain sumbangan kepada persatuan/ NGO dalam bentuk mesin hemodalysis dan juga wang ringgit... Kemudian, saya diminta untuk membawa Dato Noraini ke Rumah Kediaman Ketua Menteri Melaka. Saja nak sembang..... Ramai juga Puteri saya yang ikut sama... Kmdn dapatlah kami semua bersembang dalam 20 minit..Macam-macam hal parti yang dibincangkan.Semuanya menuju ke arah kebaikan... Alhamdulillah saya mendapat seorang Ketua yang saya amat kagumi kegigihan, kesungguhan dan begitu komited dalam tugasnya sebagai Naib Presiden Parti dan Ketua Menteri Melaka.Banyak juga nasihat yang YAB Datuk Seri berikan pada kami...bak kata beliau " nak dengar/ tidak terpulang...." (ye idak?)


Lepas tuh sebelumke rumah suhana, sempat kami makan di Restoran terapung.. Sempat la Dato KPUM sign pada buku pelawat..Then along lead ke ruma Suhana... sampai2 saja saya lihat ramai Puteri yang dah tungu... Meriah jap... SU!!!! ghindunyer kat s/u kerja aku ni!! huhuh dia dah gemuk sikit yey..yey.... takpe janji sihat kan dik?...
Dapat jugsa saya berbual dengan mak dia..kata kakak ipar su, maknya luaran nampak sihat tapi sbnr dalamannya tidak.. Ayah su pulak pakcik Rahim dah terbaring...Tidur. Penat agaknya.. Biro Kebajikan Puteri Negeri Melaka alhamdulillah dapatlah mengutip derma kilar utk Su dan Family sebanyak RM1250.00(Terima kasih Yatie Zainal, selaku pengerusi Biro). Dato Noraini juga ada memberi sedikit nasihat berkenaan dengan pampasan Perkeso yang boleh dituntut oleh Su.. (i will follow up on that my dear...).
Saya juga ada memohon kepada Dato Noraini melalui Tabung Prihatin Puteri untuk disalurkan bantuan kepada Suhana yang patah kaki akibat kemalangan motor dan juga Asrina(ajk puteri negeri) yang baru membuat pembedahan apendiks...


YB Datuk Idris Haron pun sempat singgah ke rumah Su. Baguih la tu YB turun padang... seronok tengok Datin Fazilah..senang mesra dengan semua orang...macam tu jadi contoh pada isteri YB-YB yang lain...tapi mungkin sebab Umur kami semua lebih kurang sama sebab tu la ok rasanya.... Setelah selesai semua, saya dan yati pun balik...mak oii...penatnya rasanya.....dah tu otw balik ke MAsjid Tanah, dapat pulak mesej dari BR yang mengingatkan saya perlu ke JB jam 9am..lagi dalam hati saya..(MAK DATOK AIIIIII PONEK EH BADAN..........)huhhuhu hhidup perlu diteruskan...
apa-apapun... walaupun penat,hari ni saya betul-betul rasa puas hati dapat selesai banyak perkara....
wsalam..

3 comments:

zamspotte said...

War... Bizinyer program seharian...

Takper, nanti bila dah tercapai hajat di hati, semuanya akan menjadi untaian kenangan yang terlalu indah...

Tanamkan tekad di hati dengan azam yang membara... Insya allah, tidak akan merasa penat yang keluar... tetapi nikmat dari rahmatNYA Yang Maha Kuasa...

emy said...

T.KAsih Zamspotte..
di atas kata semangat anda..
really appct it very much..
wsalam

LAL said...

salam..
hidup puteri umno melaka...
inilah baru PUTERI kan...
tak kisah penat lelah...
janji MELAYU bersatu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...