Saturday, July 19, 2008

BILA MASA CEPAT BERLALU.....

Assalamualaikum buat sahabat-sahabat semua.... Dah hampir 2 minggu saya tak dapat meluangkan masa untuk menulis. Macam-macam hal nak dikongsi bersama... nak menjawab soalan sahabat2.. tapi ada sahaja perkara yang menghalang.. Ni saya ada masa 30 minit sahaja untuk menulis segalanya.. Ptg ni jam 2.30pm saya menjadi Wakil UMNO Bhgn. ke mesyuarat UMNO Cwgn Air Hitam Darat, Dun Tg Bidara.Hmm.. kali pertama dapat peluang menjadi wakil UMNO Bhgn. Walaupun saya tengah demam ni..peluang ni takkan saya persiakan.. Bagi UMNO BHGN MT, cawangan telahpun bermula bersidang hari semalam...Saya belum dapat apa-apa berita pasal persidangan semalam. Kali ini mungkin agak menarik kerana tahun ini tahun pemilihan... jadi saya dapat menjangkakan pelbagai perkara yang menarik akan berlaku..Apapun, saya ingin ucapkan selamat bersidang kepada semua ahli UMNO yang layak untuk memilih dan dipilih.. Semoga anda dapat memilih dengan sebaiknya dan sekiranya dipilih maka jadilah pemimpin yang bertanggungjawab.. Kalau tak tahu,Belajar dan tanya pada yang tahu... Jangan jadi Bodoh Sombong...Ini masa yang agak mancabar buat semua ahli UMNO. Masa depan UMNO terletak di tangan kita.Kita yang corakkan ia....


Macam-macam hal jugak yang berlaku. Semalam sewaktu saya sdg mesyuarat di KL aya dpt sms yang mengatakan S/U Kerja Pu3 Negeri Melaka Suhana terlibat dalam kemalangan. Peha kiri patah. Then saya terus rush balik ke Melaka. Tiba di hospital Putra, jam 4pm...saya sempat lihat dia dibawa masuk ke OT. Kebna operate nak masukkan besi ke dalam pehanya. Difahamkan hasil pemeriksaan xray, tulang pehanya patah dan hancur. uish...saya rasa sungguh sedih... semoga Sue tabah dan banyak bersabar. segala yang berlaku ada hikmahnya. Itu yang bila tunggu di hospital tiba-tiba badan saya rasa seram sejuk..macam nak demam..Badan mula panas..last2 saya tumpang lepak di bilik 8-katil 18..kebetulan AJK Puteri Negeri saya, Asrina pun warded di situ. Baru selesai pembedahan appendiks.... nampak luaran dia macam kuat..tapi...heheh...ok ok..kak emy takkan kutuk awak ok.. to asrina jugak take a good care of urself... saya tahu dia seorg yang tabah..Bila suami saya sampai , saya terpaksa pulang ke rumah bila badan makin panas.Kepala pening. Mesyuarat Puteri UMNO Bahagian yang telah saya susun pun terpaksa saya wakilkan kepada ajk saya untuk handlekan mesyuarat..saya betul-betul tak larat......


Pagi ni, panas badan kurang sikit...tapi saya belum sihat sepenuhnya. Saya sempat telefon SUe. Sue kata dia ok..Alhamdulillah..Dia dah terima hadiah coklat yang saya belikan semalam..Biar dia makan dan relax di hospital...Saya pun sempat mintak bantuan Pengerusi Biro Kebajikan saya Yati Zainal untuk membuat sedikit kutipan derma sumbangan ahli-ahli puteri untuk membantu Suhana. Untuk makluman sahabat-sahabat puteri semua, kedua ibu dan ayah suhana mengalami "Stroke". Mereka tidak boleh berjalan dan tidak mampu menguruskan diri mereka sendiri. Selama ini Suhana yang banyak berkorban membantu mereka.. to all my gals..., sudi-sudilah membuat sumbangan dan sama-samalah kita membantu.


Hmm...sekejap je masa berlalu dah pun hampir 1.30pm... pkl 2pm dah nak gerak ke Air Hitam DArat....semoga saya akan dapat luangkan masa lagi...Insyaallah...To Sahabat Mutaligat, t.k kerana concern jugak blog ni lama tak di update.. Boleh...no hal.. akan masukkan pautan blog anta kat sini..tapi hari ni tak sempat laa.... jumpa lagi semua.. wsalaam...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...