Wednesday, November 30, 2011

aku kena PAU...eh eh eh...

tahun ni memng aku x dapat ke Perhimpunan Agung Puteri UMNO dan UMNO  disebabkan aku baru je jejak  hari ke 18 (ALASAN!!).  Sebenarnya mmg dah nak pi dah pun, dah pakat dengan SUK Pu3 Negeri aku si Rita yang aku nak ke kl pagi ni (29.11.2011) , baju , kain semua dah siap tapi bila cik Somi pulang dalam jam 1.30am pagi tadi dia kata dia terlupa bawak tudung pink aku..aiseh...ni rumah mak mmg xde stok tudung pink sebab semua tudung2 aku dah hantar ke laundry before bersalin lagi..sampai la ni x kutip lagik..isk isk... jadinya kubincang bebaik dengan cik Somi, ini semua ada sebab, nak jadikan cerita suruh aku duduk rumah diam2...sbb belum cukup hari.. waaa waa waa...(walhal tahun 2004 aku rasa mcm ni jugak kurang 20hr aku dah ke PAU PU3. ) hmm...so aku juz dok rumah jelah jadi pemerhati dari jauh...hukhuk hukk...
(credit pic: to Umno-online.com)
haa..ini semua perwakilan dari bahagian aku..PU3 Bahagian MAsjid TAnah... Dari hujung yang  senyum Lebor tu Hasnatul adibah (PSU), Kak MArina Rasol (naib Ket Pu3 Bahagian), Asmah Ali ( Penyelaras Dun Ayer Limau) , Chepah (penyelaras Dun Tanjung Bidara) dan si comeii (ajk pu3 bhgn dari Kuala Linggi). credit to bro Sulaiman ALi yang tangkap gambar ni tru Iphone dia....

tis year, pun kecoh jugak sebab lisa surihani datang ke Perhimpunan Agung Puteri...santekk and someii sangat dia ni kan... sopan dan ayu jek...takyah nak seksa2kan diri pun tetap nampak cantik....
credit to MJ Atam (ku pinjam gambar dr FB nya)


Erm, alhamdulillah PAU PU3 dah pun melabuhkan tirainya dengan selamat dan jaya. Kali ni dikhabarkan yang jurucakap dari negeri2 agak skema..takde kedengaran lagi dah nyanyian (Kecuali Melaka), dendangan pantun dan seloka yang mengusik jiwa... ada tu ada lah..tapi kurang!!! Rupanya dah diberi peringatan untuk tidak berbuat demikian..awat jadi lagu tu cheq? tadi aku sempat jugak berFB dan bertwitter..adalah my super duper senior satu sekolah dulu dok komen bout pembahas pu3 yang kena diberi kursus public speaking...

hmm..aku taknak kat apa selain dari bersetuju dengan senior aku tu lah... mmg betul, puteri kehilangan  eh kekurangan jurucakap yang bagus2... sebenarnya kita ada, cuma disebabkan kekurangan latihan dan kekurangan pendedahan yang buatkan kita nampak begitu bermasalah dengan jurucakap ni.

Apapun, tahniah diucapkan buat YB Dato Rosnah Abd Rashid Shirlin serta kepimpinan...(kawan-kawan aku jugak semua tu...) yang telah bekerja keras bagi memastikan PAU kali ini berjalan dengan jayanya..

Haa , lupa plak salah sorang wakil MT ke PAU PU3 kali ni is our beloved YAB Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri MOhd Ali Rustam.. jadi dia lah yang telah jadi wakil MT berucap. STEADY SIR!!


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...