Sunday, November 2, 2008

189 BAHAGIAN PUTERI SUDAH BERMESYUARAT. BAKI MENJADI REBUTAN BAGI PENCALONAN KETUA PUTERI MALAYSIA..



Sekali lagi naib ketua Puteri Umno, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin dan ketua penerangan pergerakan itu, Datuk Shahaniza Shamsuddin memperolehi pencalonan yang sama banyak.Hari ini mereka menambah pencalonan dan masing-masing memperolehi 61 pencalonan sehingga lewat petang tadi.

Rosnah mendapat pencalonan tambahan hari ini dari bahagian Teluk Intan, Perak dan Pulai, Johor.Manakala Shahaniza pula memperoleh pencalonan dari Temerloh dan Sungai Siput.Seorang lagi calon, setiausaha pergerakan Bibi Sharliza Mohd Khalid mendapat pencalonan tambahan dari bahagian Kota Bharu dan Tampin.Berikutan itu, beliau sehingga ini memperolehi 24 pencalonan.

Manakala pengerusi tetap Puteri bahagian Petaling Jaya Utara Ida Rahayu Mohd Noor berjaya memperolehi dua pencalonan yang diperlukan untuk layak bertanding jawatan ketua pergerakan itu.Hari ini beliau mendapat pencalonan yang diperlukan itu dari bahagian Kulim-Bandar Baharu.

Pengerusi biro keahlian pergerakan itu, Datin Ismalina Ismail masih kekal dengan 30 pencalonan, Ketua Puteri Pulau Pinang Azlina Mehtab Mohd Ishaq (10) dan ketua Puteri Terengganu Senator Nordiana Shafie (1).Sebanyak 189 bahagian Puteri telah bermesyuarat setakat ini.

Sumber:-Malaysia Kini

MES:
Dah hampir ke penghujung bab pencalonan. Tahniah kepada sahabat-sahabat yang telah berjaya mendapatkan pencalonan sebagai Ketua Puteri Malaysia. Walaupun ianya hanya memerlukan sahaja pencalonan bagi melayakan diri sebagai calon Ketua Puteri Malaysia, saya yakin kali ini pemilihan Ketua Puteri Malaysia amat menarik dan akan menyaksikan saingan yang amat mantap. Masing-masing mempunyai kehebatan tersendiri, prestasi kerja yang baik dan nilai kepimpinan yang tinggi.Saya ambil kesempatan di sini untuk mengucapkan selamat bekerja dan selamat meneruskan perjuangan dalam kempen anda semua. Cuma dalam waktu yang tinggal 142 hari ini sebelum menjelangnya Perhimpunan Agung UMNO ini, sukalah saya mengingatkan kepada diri saya dan juga kawan-kawan... Walaupun Pemilihan dijadualkan tahun hadapan, ada yang beranggapan bahawa ini masa yang terbaik untuk berkempen habis-habisan. Tetapi, kita mestilah peka dan juga mengambil kira apa juga masalah ahli dan juga masyarakat di sekeliling kita...Janganlah kita jadikan pemilihan ini sebagai alasan untuk kita tidak memperjuangkan nasib rakyat dan juga nasib ahli-ahli yang memerlukan bantuan kita. Pihak pembangkang sentiasa memerhatikan kita dan menunggu sahaja masa untuk kita buat kesilapan dalam kealpaan kita.(pantang silap sikit...,biasalah "Gajah depan mata tak nampak, yang nampak Kuman jauh di seberang sana..") Jadi...sama-sama kita kerja dan teruskan perjuangan dengan penuh semangat setiakawan....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...