Thursday, May 29, 2008

Tangan dah lenguh...



Nak menaip panjang2 pun x leh sangat...ni tangan dah bercucuk jarum.. Pastuh cik2 nurse dok cucuk masuk ubat lagi... Takdelah sakit..cuma x selesa & lenguh cepat lak rasa... haha..(tangan dah tua kot..).Aiseh ..waktu saya tgh menaip ni, cik kak nurse dok hantar lagi gas..untuk saya sedut.. Hm....Terasa bosan pulak dok wad ni.Yelah dah biasa ke hulu ke hilir... Nasib baik ada my "buddy laptop" ni peneman kebosanan. Kalu tak mati kejung! ahaks.. Tak ramai yg tau saya warded..saja xnak bgtau, cuma mak abah,KSUS, my suk, n ada lah a few of my gals..(puteri) yang tau..dan yang ter"tau"...
Bila dok sorang2 ni... elok juga .Dapat menenangkan diri. Berfikir. Be focus.... teringat pada arwah sahabat di Pejabat Ketua Menteri (Arwah hj.Sharif) beliau sangat rajin dan komited orgnya wpun tidak berapa sihat, beliau masih lagi bersungguh-sungguh dalam melaksanakan tugasnya..Tapi, hal itu juga buat saya tefikir ..kita kena sayangi diri kita.Jaga diri kita. Kerja kerja jugak...politik..politik jugak.... kan? Hidup kita ni tak lama.... jadi apa yang kita buat kita cuba buat yang terbaik. Saya juga berazam, selagi hidup dikandung badan, selagi saya memegang apa juga tanggungjawab yang diamanahkan, saya cuba buat yang terbaik. Kita pun bukannya sempurna.. sebab itu kita perlukan insan2 di keliling kita yang ikhlas dan yang boleh menjadi cermin pada kita. Sebab mereka yg ikhlas inilah yg akan memberitahu kita kekurangan, kesilapan dan mungkin kehebatan kita.Sapa yang ikhlas?....Mana nak tau..? Tepuk dada,tanya hati,bukak minda dan petunjuk..insyaallah kita akan tau.......

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...