Thursday, August 28, 2008

Macam-macam hal....


Teringat semasa saya sedang BZ bangat berkempen di Permatang Pauh, ada saya terima banyak sms dari Puteri saya berkenaan jentera PUTERI yang dihantar membantu BN Melaka di sana.Bukan saya nak lari dari masalah...atau tak mahu mendengar masalah ....
Saya nak menulis ni pun saya fikir 2,3 kali... tak apalah saya tulis jelah.. Sebelum datang ke P.Pauh, saya dah buat meeting khas Pu3 Negeri bagi bincangkan Jentera PU3 Melaka. Struktur dah disusun. Kerja dan amanat dah diagihkan. Hanya tunggu masa "BUAT SAHAJA".

Sampai masa, macam-macam hal yang sampai ke telinga saya. Ikut rasa "hati"...."terbakar". Ikut kata "rasa" jadi "Binasa"..Saat dan tika BN sedang nazak di Permatang Pauh... saat sedang kita sibuk berpanas dan ke hulu ke hilir.. ada juga yang tiidak puas hati. Kan dah diagihkan tugas...sapa yang sepatutnya lead?....petugas2 yang dihantar di bawah sapa?...Jadi carilah mereka ataupun ketua masing-masing kenalah uruskan anak buah masing2.... Ini tidak.. Saya juga yang kena penampar selipar jepun....huhuuhuhuh.. Rupanya saya bukan keseorangan banyak juga kwn2 yang senasib ngan saya..

Wactha!!! itulah harga yang perlu kita bayar bila kita jadi pemimpin...
apa-apapun...PUteri-puteriku... ingat, kak emy bersikap terbuka. Kalau ada yang tak puas hati.. cuba kita settlekan dulu di peringkat kita. Kita kan ada macam2 peringkat /level pemimpin. Cuba dulu... waimah benda yang kecil pun cubalah settle..jangan terus melenting. Ini proses pembelajaran... i do agreed with one of my "beloved friend" yang menulis pada saya yang kita kena jaga org bwh kita...(betul, anak buah kita yang perlu jaga kerana mereka yang banyak bantu..jaga makan mereka, tidur dan pakai sewaktu PRK di P.Pauh) )!! Tapi kdg2 kita kena jugak tengok waktu dan suasananya. Kena atau tidak....Rasa frust toksah dok cakap.. Penat bila badan yang terpaksa bahagi 3 sewaktu di Permatang Pauh. (Bantu Pu3 Malaysia, Jaga Puteri Melaka, Jaga Unit IT BN Melaka di Bilik Gerakan).Janganlah berkira, sebab tu lah saya kalau boleh bantu dalam semua hal..saya sedia membantu.Tapi saya terpikir jugak...(kita ni rambut sama hitam,hati lain2..kadang-kadang tak semua orang fikir dan rasa sama seperti kita..)...Bila saya di "WATCHA"..... saya terima, saya bersabar...dan berharap agar PUTERI-PUTERI saya ini akan terus bersemangat memperjuangkan agenda parti dan bukan soal elaun ka/ makan ka..... tak dapat tshirt ka yang menjadi ukuran...
Kalau tak berubah jugak.....maknanya.......(tak pek den nak jawab kan....)

Buat my jentera UNIT IT MELAKA,JENTERA PUTERI MELAKA, PUTERI BAHAGIAN BUKIT MERTAJAM DAN PUTERI DALAM CWGN2 DI BAHAGIAN PERMATANG PAUH, saya ingin ucapkan ribuan terima kasih banyak2 di atas masa, komitmen dan semangat yang ditunjukkan waktu ORK P44 ini. Saya mohon maaf kalau ada yang saya terlepas pandang sewaktu saya di sana. Saya cuma emy...yang hanya ada 2 kaki , 2 tangan...sama jugak macam saudari. Kalau ada yang terkecil hati, terkasar bahasa, atau terkurang segala menda..SAYA MINTA MAAF BYK2. saya tak dapat nak puaskan hati semua pihak...

To PU3 BN,PU3 Malaysia, PUTeri Pulau Pinang.. kita dah cuba terbaik.Semoga pengalaman masa PRK P44 ini akan kita jadikan sebagai ingatan...dan landasan.

"again diingatkan..
"kalau takut dilambung ombak..jangan berumah di tepi Pantai
Kalau takut pada cabaran, jangan digelar diri PEJUANG!!!"


jadi anda bagaimana? Pejuang ataupun bukan?.......


sumber kartun
:wafatsabit.multyply.com

3 comments:

Anonymous said...

salam...
emy..., apa pun u're the best......akak tetap sokong dan sentiasa di belakang huhuhuhu.......

Anonymous said...

Salam,biasa la tu bos.bak kt k.marina,apapun u r the best.nk minta-maaf jugak sbb tk dpt pos team eow ke sane krn byk sbb yg mmg tk dpt di elakkn.
Tahniah sbb dpt mbimbing Pu3 Mlka & Unit IT Mlk d sane.Byk pujian dpt d dgr..

Anonymous said...

semangat mcm hang ni masuk PKR lagi afdal ........

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...